Avatar billede thrill Nybegynder
02. februar 2003 - 23:50 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

LCD display - styring ?

Hvad skal der bruges for at "styre" et LCD displey, altså for at kunne skrive en tekst på det - og evt. hvor 'nemt' er det at gå til ?

Gerne DK links ommuligt ?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
03. februar 2003 - 00:19 #1
Det er meget nemt, jeg har lige købt et hos www.chippen.dk, du styrer det med software.
Data til displayet trækker du på printerporten, det kan vise cpu temp, ledig plads på hdd, cpu load, musik titler fra winamp osv osv...
Der er også en lille guide her :-) http://www.tweakup.dk/HTML/trinfortrin/4x20LCD/1.htm
Avatar billede thrill Nybegynder
03. februar 2003 - 17:06 #2
Det lyder meget intressant, ved du om man kan lave "lysavis" på det, altså en lang tekst, og kender du til hvor store display der findes ? Jeg/vi står og skal bruge et LCD display til en off. fest, hvor der skal kunne skrives div. beskeder.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
03. februar 2003 - 17:10 #3
Det ved jeg ikke, det display jeg nævnte i mit eksempel er et display til at montere i fronten af ens computer, det måler kun 4x6 cm
Avatar billede nixon Juniormester
03. februar 2003 - 17:14 #4
hop ind på farnell´s hjemmeside .. eller ring til Brinck .. de kan sikkert hjælpe med nogle svar

www.farnell.dk
www.brinck.dk
Avatar billede scb Praktikant
07. februar 2003 - 08:11 #5
Farnell  har nogle display der kan bruges som lysavis, styres direkte fra en seriel port.
Vare nr: 412-8898 Pris 1528,00 + moms Display 128 x 8 dot 2,5 cm høje og selve displayet er 30 cm langt.
-SCB
Avatar billede thrill Nybegynder
11. februar 2003 - 22:51 #6
Jeg takker! På Teknik & Data 2003 blev jeg ret overrasket over at LED display's koster SÅ meget, op til 50.000.- havde de et display til på en af standene!
Avatar billede chippen.dk Nybegynder
19. marts 2003 - 18:34 #7
kan lige hjælpe jer lidt med noget software til de lcd displays

vi har vores egen lille guid og artikel side samt dl der liger der en del lcd software

http://www.casemoddings.dk
Avatar billede thrill Nybegynder
19. marts 2003 - 19:03 #8
Det ser meget intressant ud, tak for linket!