Avatar billede ffn Nybegynder
02. februar 2003 - 18:34 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

TFT skærm ca. 4500, 17" og skal bruges til spil hvor?

Hejsa

Jeg søger en god TFT skærm som minimum skal være 17" og køre 1280*1024 i opløsning. Den må max koste 4500 og den skal også kunne bruges til Counter Strike - altså til 3d spil.

Men hvor finder jeg en der er god og opfylder de behov? Det er ikke nok at give mig et link til edbpriser.dk og tilfældig skærm, jeg vil vide hvorfor du vil anbefale netop den skærm.
Avatar billede random_act Nybegynder
02. februar 2003 - 18:37 #1
Jeg vil ikke anbefale en TFT til spil pga. deres ringe opløsning.
Bare min holdning/råd til dig.
Avatar billede fathat Nybegynder
02. februar 2003 - 18:40 #2
hmm! tjaa det er din holdning, jeg mener skam at man godt kan bruge en fladskærm til cs osv.
Avatar billede ffn Nybegynder
02. februar 2003 - 18:40 #3
Hvis jeg ikke skulle vælge en TFT skærm til spil skulle det da ikke være p.gr.a opløsningen den er da fin. Hvis jeg skulle lade være skulle det være på grund af "ghosts", men skærmene idag er vel af en sådan kvalitet at det skulle være til at finde en god en til de penge og hvor "ghost" effekten ikke er så stor?
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2003 - 18:40 #4
De fleste skærme til så lav pris har iøvrigt en ret dårlig opdateringshastighed, og trækker ofte spor efter grafikken.

Sæt lidt flere penge af til en bedre skærm :)
Avatar billede fathat Nybegynder
02. februar 2003 - 18:41 #5
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797965 <--- den skærm har jeg selv! og den er 2-tal nice! den rykker for vildt!
Avatar billede fathat Nybegynder
02. februar 2003 - 18:42 #6
[{OGSÅ I CS osv.}]
Avatar billede fathat Nybegynder
02. februar 2003 - 18:42 #7
.
Avatar billede ffn Nybegynder
02. februar 2003 - 18:42 #8
el barto>> så synes jeg bare at man kan blive ved....jeg mener jeg kan få en 19" CRT skærm af mærket medion i Aldi til 1650, så synes jeg da at 4500 til en skærm er rigeligt men det er det måske ikke?
Avatar billede fathat Nybegynder
02. februar 2003 - 18:45 #9
ffn >> hvor har du set det tilbud henne?
Avatar billede ffn Nybegynder
02. februar 2003 - 18:50 #10
i aldi.....bl.a den ved nordhavnen station!!
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2003 - 19:42 #11
Jo. 4500 er penge nok til en ganske lækker 19" CRT, men til en 17" fladskærm er det ikke nok.
Avatar billede skrewz Nybegynder
03. februar 2003 - 01:27 #12
el_barto: Jeg har haft et system med LCD-skærm i over halvandet år nu. Og det har altid været et gaming-system. Det er så også en sindssyg fucker med 1600x1200 på femten tommer.
Jeg aner ikke hvad spøgelseseffekten er... (De streger som de 6+ år gamle LCD'ere viste, når der kom noget frem et andet sted på skærmen?)

Der, hvor jeg gerne vil hen, er at LCD'ere er fuldt ud konkurrencedygtige med CRT'ere idag. T(h)rust me. ;)
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 09:27 #13
"Der, hvor jeg gerne vil hen, er at LCD'ere er fuldt ud konkurrencedygtige med CRT'ere idag. T(h)rust me. ;)"

Og det mener jeg jo så ikke. Det er muligt at hverdagens gennemsnitlige forbruger kan stille sig tilfreds med en lavpris TFT men det kan jeg ikke.

Det er nok derfor ingen grafikere vælger TFT uanset hvor billige de er...
Avatar billede skrewz Nybegynder
03. februar 2003 - 10:30 #14
Jep, men rafikerne kan ikke lide TFT'ere pga. farvegengivelsen. Opdateringshastigheden er god nok.

Rent btw: En TFT forårsager ikke hovedpine på samme måde som en CRT.
Avatar billede ffn Nybegynder
03. februar 2003 - 10:37 #15
er det kun fathat der kan komme med et konkret forslag....?
Avatar billede skrewz Nybegynder
03. februar 2003 - 10:41 #16
Har haft gode erfaringer med Samtron:
http://edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1515067908

However, har aldrig set sådan en i levendes live.
Avatar billede skrewz Nybegynder
03. februar 2003 - 10:42 #17
hvad laver jeg? "mangler DVI indgang". Det kan jo ikke gå...
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 10:42 #18
Jeg får ikke ondt i hovedet af min CRT. Det gør man ikke hvis den har bare en nogenlunde opdateringshastighed, helst over 85 Hz.

Hvis man køber en 19" til 1600 kr får man ondt i hovedet ;)
Avatar billede ffn Nybegynder
04. februar 2003 - 20:52 #19
tak for jeres hjælp, men jeg har nu købt en anden som jeg håber er lige så god, jeg synes i hverfald at den er lækker i design og havde et godt billed. Og så kunne jeg få den i en af de store kæder nemlig hos TDC butikken.

Jeg har købt en Vibrant (for mig ukendt mærke, hvilket da også er den eneste tvivl jeg har med den skærm) 17" til 3999,-
Avatar billede bovbjerg Nybegynder
21. maj 2003 - 20:42 #20
Hvad med denne medion til 3487
MD7218. 18,1" SXGA.
Høj opløsning 1280 x 1024 pixels. 16,7 mio. farver.
flimmerfri og forvrængningsfri. Hurtig respons tid ved 30ms.
Plug % Play. Lav stråling og miljøvenlig i henhold til TCO 99 std. Flersproget "On Screen Display" menu.
Hjælp mig venner.
christian@boyz.dk