Avatar billede cronqvist Nybegynder
02. februar 2003 - 13:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Wireless netværk giver problemer ifm. afspilning af film og musik

Jeg har et trådløst netværk. Der benyttes Netgear Ma101, 802.11b Wireless USB adaptere. Jeg har mit musik/film liggende på en server. Når jeg fra en klient afspiller musik eller film, der ligger på serveren i Windows Media Player eller winamp, opstår der små "huller" i lyden/billedet. Jeg har prøvet at pille ved afspillernes bufferegenskaber og jeg har ændret på overførselshastigheden (Rate) på Netgear-adapterne, men alt sammen uden held. Jeg har dog fundet ud af at produktet BeoPlayer (B&O's software til afspilning af mp3) ikke laver huller i musikken. så jeg har meget svært ved at finde ud af om det er diverse afspilnings-software, der fejler eller om det er de trådløse USB adapterer, der er problemet. Noget skal i hvertfald konfigureres anderledes, eller er det et generelt problem?

Er der nogen, der kan fortælle mig hvad jeg helt præcist skal gøre for at få det til at virke?

På forhånd tak!
Avatar billede hyperman Nybegynder
02. februar 2003 - 22:10 #1
Jeg har også selv wireless, og jeg kan ikke spille film over netværket fordi båndbredden er for dårlig.
Musik skulle du gerne kunne overføre uden huller. Prøv at overføre en fil og se hvor hurtigt den overfører. Jeg har noget ligende 250 kb/sec når jeg overfører.
Avatar billede mfpoulsen Nybegynder
03. februar 2003 - 22:46 #2
Prøv at deaktivere din antivirus og personlig firewall, hvis du har dette.
Avatar billede mfpoulsen Nybegynder
05. februar 2003 - 23:40 #3
Laver det lige til et svar istedet
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
08. februar 2003 - 16:27 #4
Problemet kan være følgende:
1.: Hvis der er forlangt imellem de 2 enheder, så signalet bliver for dårligt og båndbredden for lille.
2.: Hvis du har andet på din USB - og evt benytter dig af det. USB har en begrænset båndbredde, som deles af ALLE tilsluttede enheder. Den totale hastighed på USB er ca. den samme som WireLess - 11 MBit.
Grunden til at du oplever det forskelligt fra den ene afspiller til den anden er at nogen afspillere henter hele filen i hukommelsen, hvorefter den afspiller, og andre have "streaming" så data bliver overført løbende. Er der så andet trafik, kommer data'ene ikke hurtigt nok.
Avatar billede cronqvist Nybegynder
04. marts 2004 - 07:49 #5
Fandt selv ud af det. Skyldes at Netgear Ma101, 802.11b Wireless USB adaptere åbenbart med et bestemt interval søger efter andre netværk, hvilket i et par sekunder afbryder forbindelse.....lorteprodukt.