Avatar billede tsearex Nybegynder
02. februar 2003 - 12:37 Der er 5 kommentarer

Hvad skal jeg uploade?

Jeg har en MYSQL server kørende på min egen computer hvorfra jeg henter data fra til en web-side. Det køre som det skal, men nu skal jeg have databasen uploadet til vores domæne server (som understøtter mysql) Mit problem er at jeg ikke ved hvad jeg skal uploade og hvor jeg skal ligge det på serveren. I kataloget c:\mysql\data\database ligger min database filer *.frm *.myd *.myi er det dem som jeg skal uploade eller er det hele mappen ? Er der nogen som kan hjælpe ???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. februar 2003 - 12:43 #1
Lav et dump af din database som sql-sætninger, og
udfør dem på din server
Avatar billede tsearex Nybegynder
02. februar 2003 - 12:49 #2
Det forstår jeg ikke, du bliver nød til at forklare det lidt bedre.
Avatar billede htm Nybegynder
02. februar 2003 - 15:53 #3
Det nemmeste er at bruge phpmyadmin! http://www.phpwizard.net/projects/phpMyAdmin/index.html

I det værktøj har du mulighed for at lave et dump af databasen, dvs. en tekstfil du kan oploade til den nye server.

Når du så skal oploade skal du bruge phpmyadmin på webhotellet, dette er ofte installeret og til rådighed.
Avatar billede roo104 Nybegynder
02. februar 2003 - 19:30 #4
Eller start en dos prompt gå ind i mappen \mysql\bin
og skriv:
mysqldump --opt database > backup-file.sql
hvor database er din database

Hvis dit web hotel kører phpmyadmin kan du importere din dump fil der.
hvis du skal importere en database er det:
mysql database < backup-file.sql
Avatar billede tsearex Nybegynder
03. februar 2003 - 14:17 #5
Jeg kigger på det så snart jeg har tid, er lidt presset! men jeg skal nok huske at tildele point til den der har ret. Men tusind tak for hjælpen.