Avatar billede afro_05 Nybegynder
02. februar 2003 - 02:55 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

MySQL

Hej jeg ved egentlig ikke om det er MySQL jeg skal have hjælp til, men du kan se det her:

www.2010.org

Hvordan får jeg det til at køre på min egen pc? Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte.

Hver sød at hjælpe mig. Er pænt desperat!

PS. Det går ud på en talende computer. Jeg læste om det i illustreret Videnskab. Så du skal bare lige få den der talende pc til at virke og så er du 200 $ rigere.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2003 - 03:06 #1
200 $?
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
02. februar 2003 - 14:17 #2
Hvis du tror at det er et program som udviser nogen som helst form for menneskelig intelligens, så er du godt på vej til at blive slemt skuffet.
Avatar billede miraculix Nybegynder
06. februar 2003 - 01:19 #3
Det er lavet til unix så hvis du kører windows et eller andet kan du godt glemme det.

Hvis du har en linux maskine så kræver det du ved hvordan du oversætter programmer og sætter databaser op. Desuden skal du bruge et CVS systemet for at kunne hente den nyeste kode.

Og som darkstar skriver så er det næppe så interessant som du det er hyped op til der hvor du har læst om det. Så vidt jeg kan se er det bare en chat-bot, altså et program der lader som om det kan irc-chatte med folk, men den slags kommer  hurtigt til kort. Deres mest hyppige bemærkning plejer at være: "Undskyld kan du formulere det på en anden måde?"
Avatar billede tljensen Nybegynder
09. februar 2005 - 00:56 #4
lyder mest af alt som endnu et spinoff af `infobot' - originalt skrevet i perl of flat-file `databaser' - hvor bot'en kunne laere ved hjaelp af diverse indkodede keywords, f.eks:

foo _is_ bar -> foo(factoid) is(trigger keyword) bar(value).
I tilfaelde af en eller anden spoerger stiller spoergsmaalet "foo?" vil den svare:
foo is bar, eller noget der ligner.