Avatar billede piloto Nybegynder
01. februar 2003 - 23:37 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Ctrl/Alt/Delete

Når jeg taster Ctrl/Alt/Delete åbner et vindue med ca. 15-20 kørende programmer: Explorer, Hbsrv, Mvdz1exe, Ufd, Em_exec, Omcamlch, Hbinst, Rundll, Loadqm, Stimon, Aptezbp, Systray, Aticwd32, Winsl, Ezbtnmsg, Mvsloadr. Flere af dem aner jeg ikke hvad er. Enkelte kan jeg spore ved at køre MSCONFIG/start. Hvor mange af de nævnte programmer er egentlig nødvendige at have kørende? Sænker de fleste ikke bare hastigheden på min gamle maskine en IBM Pentium II med blot 32 MB Ram?
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2003 - 23:40 #1
Hvilket OS?
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2003 - 23:43 #2
Nå jeg satser på at du benytter Win2K, så kig her over hvilke services du med fordel kan deaktivere:
http://www.blkviper.com/WIN2K/servicecfg.htm
Avatar billede piloto Nybegynder
01. februar 2003 - 23:45 #3
Windows98se
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2003 - 23:46 #4
Ok så vil jeg anbefale dig at søge på google efter de enkelte programmer for mere info. Eks.:
http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Em_exec&btnG=Google+Search
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2003 - 23:47 #5
Det er formentlig en Windows 98-maskine. Jeg mener ikke Windows 95 havde programmet "msconfig" og ved at Windows 2000 ikke har.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2003 - 23:47 #6
Hvorfor er jeg altid for langsom? :/
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2003 - 23:50 #7
Avatar billede esben85 Nybegynder
01. februar 2003 - 23:53 #8
i regeistreringsdatabasen i:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
og:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Runservices
ligger alle programmer, som star automatisk.
Avatar billede ebe Praktikant
02. februar 2003 - 00:28 #9
du går ind i start, programmer, tilbehør, systemværktøjer, systemoplysninger, softwaremiljø, kørende opgaver.
der finder du en liste over alle kørende opgaver, hvem der har lavet dem og stien til .exe filen. Hvis der ingen udgiver står, er de i hvertfald mistænkelige.
på samme skærm, øverst under funktioner, finder du værktøj til systemkonfiguration. der kan du slå de processer fra som du ikke vil have til at starte når du booter.
Avatar billede ebe Praktikant
02. februar 2003 - 00:32 #10
absolut nødvendige er vist kun to, explorer og en mere som jeg ikke husker sikkert.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2003 - 00:38 #11
man kan teoretisk godt klare sig uden explorer.exe.
Avatar billede ebe Praktikant
02. februar 2003 - 00:39 #12
kezze>> prøv! :)
Avatar billede fromsej Praktikant
02. februar 2003 - 00:44 #13
explorer og systray , resten kan undværes.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2003 - 00:47 #14
ebe>> det kan faktisk lade sig goere!
i win.ini kan man vaelge et andet interface end explorer.exe - det kan vaere meget nyttigt!
Avatar billede ebe Praktikant
02. februar 2003 - 00:48 #15
fromsej>> tak! (hukommelsen er ikke længere hvad den har været...) *s*
Avatar billede ebe Praktikant
02. februar 2003 - 00:50 #16
kezze>> hvordan og hvad? har du et link? det lyder spændende!
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2003 - 01:05 #17
Laeg din win.ini online, saa skal jeg nok finde det for dig.
Avatar billede ebe Praktikant
02. februar 2003 - 01:13 #18
det kan vi næsten ikke være bekendt. det ville være at hijacke mandens spørgsmål. win.ini er 1 meter lang!
Avatar billede fromsej Praktikant
02. februar 2003 - 01:27 #19
Lav det i Fri debat , og læg linket her , jeg er også lidt spændt.*S*
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2003 - 02:14 #20
Avatar billede piloto Nybegynder
02. februar 2003 - 13:41 #21
Tak for mange gode løsningsforslag. Nu har jeg noget at arbejde ud fra.
Avatar billede piloto Nybegynder
02. februar 2003 - 15:32 #22
ebe>>Når jeg går efter "liste over alle kørende opgaver" Får jeg meldingen: OPLYSNINGER KAN IKKE VISES    Komponeneten som viser denne oplysning virker ikke korrekt eller er ikke installeret på denne computer. Har forsøgsvis fjernet flueben i næsten alle programmer ved åbning af MSconfig, genstartet computeren og endnu kører den problemfrit. Arbejder videre på sagen!
Avatar billede ebe Praktikant
02. februar 2003 - 15:54 #23
gå under tilføj programmer, windows componenter og installer det fra cderen, har ikke så meget tid nu, men fromsej eller kezze ved sikkert hvordan, hvis du ikke kan finde ud af det
Avatar billede ebe Praktikant
02. februar 2003 - 16:33 #24
ellers kan du hente samme program her. du skal hente win95 versionen, vil jeg tro
Avatar billede fromsej Praktikant
02. februar 2003 - 17:02 #25
>>ebe ,er det dig de kalder manden med de usynlige link?*G*
Avatar billede ebe Praktikant
02. februar 2003 - 17:24 #26
*lol* det gik vidst lidt stærkt, det var "the missing link", her kommer det:
http://www2.whidbey.com/djdenham/Msconfig.htm