Avatar billede sasdk Nybegynder
01. februar 2003 - 20:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

SiS 650 onboard grafik i linux (redhat 8.0)

Har et grafik problem når jeg gerne vil installere Redhat 8.0 på min bærbare ECS I-buddy 4 (desknote A928) http://www.desknote.net/a928.html

Det ser ud som om SiS 650 grafik chipset ikke er med på den ellers lange liste over hardware der er understøttet. Installationen finder grafikkortet som en eller anden generic, og det virker fint indtil selve installationen er overstået og X skal startes første gang. Den forsøger at logge ind grafisk 3 gange uden succes... Det er jo ikke så fedt. Imidlertid har jeg så fundet ud af at der findes en driver til SiS 650 på sis' egen hjemmeside. http://download.sis.com/sisdlc/driver_select.jsp (her vælges først graphics så integration chipsets så Sis 650 og  sidst linux)

man kommer så frem til muligheden for at downloade 2 øjensynligt ens drivere... regner med den nyeste er rigtigst. Det man henter er en sis_drv.o-410  ... jeg aner så ikke hvad jeg skal gøre med den for at få det til at virke. Har læst et sted at en *.o fil er en kernel fil, men ikke hvordan man lissom får den tilføjet til kernen. Kan nogen hjælpe???
Avatar billede soreno Praktikant
01. februar 2003 - 20:47 #1
Prøv, som root:
insmod sis_drv.o-410
Avatar billede sasdk Nybegynder
08. februar 2003 - 20:17 #2
ja det virkede som sådan godt nok, bortset fra at driveren åbenbart ikke var kompileret i den rigtige compiler... er det ikke noget med at de har skiftet compiler til kernen fra 7.3 til 8.0 ??
det virkede som det var et let svar, kan du nøjes med 60 point?
Avatar billede sasdk Nybegynder
08. februar 2003 - 20:18 #3
altså jeg kan stadig ikke bruge den driver, men det er så SiS's skyld, ikke Redhat
Avatar billede soreno Praktikant
09. februar 2003 - 00:10 #4
Du styrer selv fordelingen af points :-)

Det er fordi at den er kompileret med gcc 2.9x mens Red Hat er kompileret med gcc 3.x.

Hvad der skal gøres ved jeg faktisk ikke. Bortset fra at du selv kan kompilere driveren.
Avatar billede sasdk Nybegynder
09. februar 2003 - 15:09 #5
de er nogen fjolser inde ved SiS, for de har selvfølgelig ikke lagt kildekoden ud... så jeg kan ikke rigtig gøre andet end at prøve en ældre version af redhat. Må lige have fat i nakke på dem og se om de vil af med kildekoden
Avatar billede soreno Praktikant
09. februar 2003 - 15:59 #6
Eller i det mindste om de gidder compilere det med gcc 3.x.x ..