Avatar billede abemanden Nybegynder
01. februar 2003 - 18:13 Der er 14 kommentarer

Gennemsigtig baggrund!

Hey guys

Jeg kan ikke finde ud af at lave baggrunden på mit billede gennemsigtig!
Kan nogle hjælpe mig med det??
Avatar billede abemanden Nybegynder
01. februar 2003 - 18:14 #1
glemte at skrive at det er i 3d studio max! men det fortæller kategorien jo!
Avatar billede mismis Nybegynder
01. februar 2003 - 19:17 #2
gennemsigtig som i hvad ?
hver skal det være gennemsigtig til
noget du skal lave i photoshop eller hvad
?

MIS
Avatar billede abemanden Nybegynder
01. februar 2003 - 19:21 #3
det skal være en gennemsigtig baggrund fordi det er et logo som skal bruges på flere sider med forskellige farver... og ja det skal bruges i photoshop...
Avatar billede mismis Nybegynder
01. februar 2003 - 19:27 #4
så gemmer du som TGA32 far max, så skulle der gerne være alpha kanal i.

MIS
Avatar billede abemanden Nybegynder
01. februar 2003 - 20:07 #5
ja men den har sku da stadig en hvid baggrund når man gemmer den som en tga 32 fil!
Avatar billede mismis Nybegynder
01. februar 2003 - 20:36 #6
HELOOOOOO prøv at åbne det i photoshop og tryk på CHANNELS i din layer bar
se om der ikke er 4 channels istedet for 3

MIS
Avatar billede abemanden Nybegynder
01. februar 2003 - 20:59 #7
jo der er men derfor kan jeg sku da ikke lave baggrunden på mit pic gennemsigtigt!!! ellers fortæl hvordan!!
Avatar billede michael-k Nybegynder
01. februar 2003 - 21:50 #8
Der er et par måder. En simpel som jeg selv har prøvet er at gå ind i preferences og sætte "dont antialis agoainst background"  render så billedet og gem som gif. Metoden gør dog billedet lidt hakket :(

Du kan også gemme det som TGA billede og smide det ind i feks photoshop og slette baggrunden med select-> load layer -> alpha  og så gemme som png da png har en indbygget alpha map.  Denne metode har jeg så ikke prøvet før men skulle være god nok ;)
Avatar billede mismis Nybegynder
01. februar 2003 - 22:02 #9
jeg anbefalder version 2 som michael siger

MIS
Avatar billede abemanden Nybegynder
01. februar 2003 - 22:19 #10
det bliver jo alligevel hakket i kanterne når men bruger metode 2!
Avatar billede michael-k Nybegynder
01. februar 2003 - 22:28 #11
okay det jo ikke så godt.  Prøv at lege lidt med png settings i photoshop. Tror nok man kan få et rimelig resultat, men igen har aldrig prøvet metoden, men ser ud til det er de eneste 2 muligheder du har :(
Avatar billede mismis Nybegynder
02. februar 2003 - 00:03 #12
øhhh har du ikke slået antialising til når du rendere ?

MIS
Avatar billede abemanden Nybegynder
02. februar 2003 - 21:01 #13
hvordan kan jeg komme til at lege lidt med png settings?? og je jeg har slået anti alising til men den bliver først hakket når jeg gør det der select-> load layer -> alpha og sletter det hvide udenom!!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. februar 2003 - 18:26 #14
alt+ctrl+shift+s eller save for web i fil menuen, vælg png-24 istedet for gif eller jpg - nu skulle den medtage transparensen og dog. Det kræver nemlig at dit billede i photoshop er gennemsigtigt. Altså at du kan se skakterns baggrunden. Hvis ikke du kan det vælger du dine chanals og klikke på din alfakanal imens at du holder ctrl nede så er markeringen valgt > vælg nu det lag hvor den "hvide" baggrundsfarve ligger og tryk delete. Nu kan du gemme uden baggrund ved at benytte PNG på den måde som jeg indledte med.