Avatar billede mora Nybegynder
31. oktober 2000 - 15:36 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Internet i BeOS

Jeg har ADSL ved WOL, og vil gerne køre internet i BeOS.

Men hvordan sætter jeg det op?
Jeg har indstilt, IP, GW, DNS, Sekundær DNS, men når jeg genstarter netværket siger den \"interface 0 failed to initialize\" (måske stavet forkert).
Avatar billede alnoee Nybegynder
05. november 2000 - 17:40 #1
Jeg har haft samme problem som dig (bruger også WOL-ADSL) Jeg mener (skal ikke kunne sige om det er den endegyldige sanhed) at problemet ligger i din opsætning af netkortet og ikke i opsætningen af DNS GW osv.
Jeg løste problemet ved at sætte et netkort i maskinen der var understøttet af BeOS (se liste på deres hjemmeside)
Prøv evt. om du kan få forbindelse med routeren (ping 192.168.1.1 - Hvis du ikke har ændret IP\'en) hvis du ikke får svar er det sikkert netkortet den er gal med.
Håber du kan bruge det til noget....
Avatar billede phansen Nybegynder
22. november 2000 - 15:31 #2
interface 0 er dit netkort..
Jeg skal ikke kunne sige, hvorfor det ikke lader sig starte i BeOS - finder BeOS kortet? er det et PnP kort? PCI? Deler det IRQ med andre kort? Hvilket kort er det?
Mere info tak :o)
Avatar billede mora Nybegynder
22. november 2000 - 15:36 #3
Det er PNP, PCI, deler ikke IRQ, det er standard ethernet(fast) kort.

Nå, men jeg droppede BeOS alligevel...
Avatar billede darkwulf Nybegynder
24. januar 2001 - 22:32 #4
Problemet er nok netkortet, har du prøvet at opdatere BeOS? Det virkede for mig ;)