Avatar billede andthegreat Nybegynder
01. februar 2003 - 18:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ripper jeg...

Jeg sidder her med en GTA vice city, som self. er DVD, hvordan ripper jeg musiken? Det ligger i VB filer.

Hvordan ripper jeg dem?
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2003 - 22:51 #1
Går ud fra at du bruger windows???
Avatar billede andthegreat Nybegynder
02. februar 2003 - 03:05 #2
ja det gør jeg..
Avatar billede andthegreat Nybegynder
02. februar 2003 - 03:05 #3
Det er et playstation 2 spil, som ligger i DVD format.
Avatar billede shik Nybegynder
03. februar 2003 - 02:53 #4
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 08:46 #5
Følgende er hentet fra: http://www.gametalk.com/talk/ps2/grand_theft_auto_vice_city/56048103.htm

Ok, I converted the .vb files from the Grand Theft Auto Vice City DVD into mp3 format, I've found a way to rip audio from the DVD!

First locate a program called MFAUDIO, then

The following is a brief description of how I managed to convert the ".vb" files on the "GTA" disk to ".wav" files

(once you have downloaded and installed "MFAudio" you can begin).1. First of all, start "MFAudio".

2 "Input Audio File" Section.

2a. Click on the "Open" button and locate the ".vb" file you want to convert to ".wav".

2b. From the "File Format" drop-down list, select "RAW - Raw Sound Data - Compressed ADPCM".

2c. In the "File Parameters" section use the following settings:

Frequency : 32000 Hz or 16000 Hz Samples: 16 bits Channels 2 (Stereo)

Interleave: 2000 Bytes Header Skip: 0 Bytes

You can click on the "Play" button to see if you have selected the correct settings. If the playback seems too fast, then adjust the "Frequency" to "16000Hz".

3. "Output Audio File" Section.

3a. Click on the "Save As" button, give the output file a suitable name and from the "Save as type" drop-down list select "Microsoft WAV Files (*.wav)" and click on "Save".

3b. From the "File Format" drop-down list, select "WAV - Microsoft RIFF - Uncompressed PCM" (make sure the output file has a ".wav" extension prior to saving).

3c. In the "File Parameters" section use the following settings:

Frequency : 44100 Hz Samples: 16 bits Channels 2 (Stereo)

Interleave: 0 Bytes Header Skip: 0 Bytes

4. When everything is as above click on the "Process!" button.

Obviously then if you want MP3 you can convert fairly easy with a .wav format.

Ifølge ham, skal du bruge et program der hedder MFAudio. Det kan du hente ned fra http://members.lycos.co.uk/ripperoo/gta3/utilities/
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 08:46 #6
Sorry.
Skulle have været et svar, ikke en kommentar :-D