Avatar billede thrill Nybegynder
01. februar 2003 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Highpower LED ?

Er det muligt at få highpower LED (dioder) i rød og grøn ?

Blå ved jeg findes, men et link ville være fint ?
Avatar billede bdf Mester
01. februar 2003 - 12:08 #1
Avatar billede thrill Nybegynder
01. februar 2003 - 12:51 #2
Super! Der står "mcd", hvad betyder det ?

Og hvor meget er 3000 kontra 12000 mcd, altså er 12000 "vildt" ?

Hvad er de H.B. LED som sidder i en nøglering på ?
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
01. februar 2003 - 23:17 #3
mcd = milli candela = 0,001 cd

det er en enhed for hvor stærkt lyset er.
Avatar billede thrill Nybegynder
02. februar 2003 - 23:46 #4
Jeg sidder og kigger i kataloget fra RS-components, og også på deres side, men umiddelbart giver en søgning på "High-Bright Lysdioder" ikke noget resultat.

Jeg har fundet nogle hvor der står "Ekstra stor lysstyrke" på, varenr. 564-009 & 235-9922 / 228-1879, sidstnævnte står til 45.90.- kr. + moms pr. stk., er der noget mere specielt ved disse LED i forhold til dem hos Brinck, eller er det bare RS som tager overpris ?
Avatar billede mekaniker Nybegynder
05. februar 2003 - 22:39 #5
Prøv at tage ind i brinck og kik på dem, for mcd kan du ikke helt regne med,
da lysintensiten også har noget med farven at gøre.

//Mekaniker
Avatar billede bsub706 Nybegynder
11. februar 2003 - 18:36 #6
Prøv den her se om du kan finde noget http://www.velleman.be/productlist2.asp?Search=led&chk_code=1&chk_descr=1&chk_keyword=1&txt_result=100&chk_showclasses=1&B1=Submit&listmode=1&lan=1

                              Håber at du finder noget
Avatar billede thrill Nybegynder
11. februar 2003 - 22:12 #7
Tak for svarene, jeg bor lidt for langt fra Brinck til at det lader sig gøre sådan lige umiddelbart at besøge dem. Det må komme an på en prøve med LED pærene!