Avatar billede need4speed Nybegynder
31. januar 2003 - 17:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tv-out genvejstast i XP

Er det muligt at skifte fra PC skærm til Tv-skærm og omvendt ved hjælp af et program eller genvejstast i windows XP?

Problemet er at jeg har computeren på et værelse og mit fjernsyn på et andet. Så hvis jeg vælger TV skærm, har jeg ikke mulighed for at styre med musen tilbage, da jeg må se Windows på mit TV, og derfor kan jeg jo ikke fysisk navigere med musen så jeg kan klikke på PC skærm igen.

Har Geforce3 med Tv-out, please help!
Avatar billede the-one Nybegynder
31. januar 2003 - 17:15 #1
Du kan bruge et program der hedder tv-tool. Demo kan hentes på www.tvtool.de, og genvejen til at skifte er bestemt til ctrl + F1 eller ctrl + F for at lukke det!! prøv det virker ganske godt her!!  MVH. the-one
Avatar billede doggy82 Praktikant
31. januar 2003 - 17:34 #2
Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår dit problem da du ikke sige hvordan din nuværende skærm-instillinger er, men jeg kan da prøve at hjælpe dig:
(Hvis du har nogle spørgsmål til proceduren skal du bare sige til)
Okay, sæt først din computer-skærm til at være den primære skærm.
Gå ind i "avanceret" og tryk på fanebladet "nView".
nView-tilstanden skal være "Standard".
Så bliver skrivebordet forlænget til din TV-skærm.
Det er en god løsning hvis man bare skal se film på sit TV

Eller er dit problem at du vil skifte mellem hvilken skærm som er primær?
Når først du har sat dit TV til at være den primære skærm kan du jo bare højre-klikke på skrive bordet og skifte computer-skærmen til at være den primære igen.
Hvis jeg skal kunne sige mer' bliver du nødt til at give nogle flere oplysninger. Doggy -hold kæft en smøre :-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
31. januar 2003 - 17:50 #3
Kære the-one:
Jeg skulle lige prøve det der tvtool og nu har det rodet mine skrivebords ikoner sammen hulter-til-bulter, da min tv-skærm jo ikke kan køre med lige så høj opløsning som min computerskærm. Det er sku' ikke særlig smart.
Så jeg anbefaler stadig væk bare at udvidde skrivebordet til TV'et, i stedet for at skifte mellem skærmene.  :-( øv ...Doggy
Avatar billede the-one Nybegynder
31. januar 2003 - 20:45 #4
>>doggy82

Hmmmm har ikke haft samme problem her. Der er ikke sket noget med mine ikoner, og de er ellers ingen gang låst!! skifter ellers fra 1280x986 til 1024x768, så ved ikke rigtig hvorfor du har problemer!! Håber da ikke du har fået alt for mange problemer, kan bare sige at programmet har virket problemtløst her!! MVH. The-one
Avatar billede doggy82 Praktikant
31. januar 2003 - 21:52 #5
Nej nej så slemt er det heller ikke :-)
go' weekend  ....Doggy
(Det er nok fordi at dine ikoner ligger i øverste venstre hjørne
- mine ligger normalt fordelt i alle fire hjørner)
Avatar billede need4speed Nybegynder
03. februar 2003 - 10:12 #6
takker the-one