Avatar billede mobz15 Nybegynder
31. januar 2003 - 16:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvilket program skal men bruge til at lave gif banner

hvilket program skal men bruge til at lave gif banner??
Avatar billede dwal Nybegynder
31. januar 2003 - 16:15 #1
Jeg vil anbefale du bruger Jasc's animation shop
findes på www.jasc.com
Bare hent Paint Shop Pro trial'en så får du den med :) have fun!
Avatar billede saj Nybegynder
31. januar 2003 - 16:16 #2
du kan bruge paint shop pro pakken i den er der et program der hedder animation 7...
der findes også andre programmer der laver fx en række .bmp billeder om til .gif
Avatar billede sukos Juniormester
31. januar 2003 - 16:17 #3
der er mange mulgheder!
Alle nye Photoprogrammer idag, har osse en "banner-production" "plugin" i programmet som muliggør at du kan lave bannere.
Har ikke gjordt noget videre i det, men den smule jeg har, (og gør) laver jeg først billederne i Phototshop eller Flash, gemmer så optimeret som muligt (gif) og bruger derefter PsP5's banner program til at samle dem og optimere yderligere
Avatar billede michael-k Nybegynder
31. januar 2003 - 16:21 #4
sukos det var da noget af en omvej.

Photoshop har et ganske udemærket program til det  Det er ikke et plugin men et helt program ;)

imageready hedder det og følger med når man køber photoshop eller henter en trial www.adobe.com
Avatar billede jefa Nybegynder
31. januar 2003 - 16:22 #5
Avatar billede doggy82 Praktikant
31. januar 2003 - 16:39 #6
gif !?!? det er sku' gammeldags. De gif-animerings-programmer som jeg brugte "i gamle dage" er død irriterende. Brug dog Flash ! gif-animationer bliver ofte alt for statiske. Doggy
Avatar billede michael-k Nybegynder
31. januar 2003 - 21:50 #7
Jeg prøvede lige en lille rund tur på nogle af de site jeg bruger en del.

www.edbpriser.dk
www.computerworld.dk
www.digital-fotografering.dk
www.di-fm.dk
www.ekstrabladet.dk
www.gamereactor.net
www.tv2.dk
www.teamphotoshop.com
www.eyesondesign.com
www.it-svar.dk

Alle store som små bruger gif animationer eller almindelig gif billeder til banner. Der var en af dem jeg kiggede igennem der brugte flash og det var www.3dbuzz.com

Så gammeldags  hmmmm tja er selv med på gif vognen stadig og det holder fint nok ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
31. januar 2003 - 22:16 #8
Hmmm det kan da godt være det bare er mig som
ikke kan finde ud af at lave gif ;-)
Avatar billede michael-k Nybegynder
31. januar 2003 - 22:17 #9
:-D