Avatar billede mes Nybegynder
31. oktober 2000 - 11:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IE 5.5 og SP6a på dansk

Problem : NT 4.0 workstation DK med SP6a og IE 5.5.
Først installerede jeg sp6a derefter IE 5.5 nu kunne jeg så godt tænke mig at geninstallere SP6a, men det kan ikke lade sig gør da IE 5.5 bruger 128 bit encryption, og jeg kan ikke finde SP6a med 128 bit encryption på dansk. Hjælp !!!!
Avatar billede powell Nybegynder
31. oktober 2000 - 11:45 #1
Jeg tror ikke det er noget at gøre:

SP6a is designed to upgrade systems currently using 40-bit encryption to 56-bit. SP6a can also upgrade Standard Encryption to High Encryption. However, SP6a setup cannot downgrade High Encryption to Standard Encryption. It\'s recommended that you not install High Encryption on a system that may need to be exported.

http://www.microsoft.com/ntserver/nts/downloads/recommended/sp6/
Avatar billede mes Nybegynder
31. oktober 2000 - 16:06 #2
Vil det virkelig sige at man ikke skal køre
IE 5.5 på nt workstation dk - det er da for dumt. (øv)
Avatar billede powell Nybegynder
31. oktober 2000 - 16:08 #3
Jeg har ikke kunnet finde andet materiale, måske en anden ved noget mere...
Avatar billede burningice Nybegynder
02. november 2000 - 01:25 #4
haha... endnu en brøler fra MS...
Avatar billede nutten Nybegynder
02. november 2000 - 13:28 #5
Jeg har været ude for det samme, jeg mener det er den pakke der hedder \"High Encryption Pack til Internet Explorer v. x.x\" der laver balladen. Desværre er der ikke noget at gøre, det eneste der har løst problemet er reinstallation af maskinen.

Det lyder latterligt, men desværre sandt :(
Avatar billede erikrh Nybegynder
06. november 2000 - 00:00 #6
Jeg har fundet noget på Microsofts supportside.

1. In Control Panel, double-click Add/Remove Programs.
2. On the Install/Uninstall tab, click Microsoft Internet Explorer 5.5 and Internet Tools.
3. Click Add/Remove
4. Click Repair Internet Explorer, and then clock OK.
5. After the repair operation is conplete, restart your computer.

Har ikke prøvet det, måske er det løsningen.
Avatar billede morten_7 Nybegynder
28. november 2000 - 13:57 #7
Der er en løsning på jeres problem !!!

Gør som følger:

1. brug en texteditor og åbn filen Update.inf som ligger i \\i386\\update mappen i servicepack distributionen.

2. put semikolon (;) før referencen til Schannel.dll filen i [CheckSecurity.System32.files] sektionen.

3. Gem filen og kør servicepack installtionen.

Vupti SP6 installerer uden at bekymre sig om 128 Bit emcryption DLL\'en

Morten

Avatar billede goulduck Nybegynder
05. december 2001 - 09:27 #8
mes> Jeg ville lige høre om du har haft nogle problemer efter dette. Blev maskinen \"nedgraderet\" til en standart encryption? Eller hvad skete der?