Avatar billede stensiggaard Nybegynder
31. januar 2003 - 00:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

manglende kode

Jeg har mistet noget vigtigt data, og har derefter hentet det igen med programmet pc-inspector. Mine filer (doc-filer) kan dog ikke åbnes med nogle at de koder, som bruges til at brude koden i win xp. Hvordan gendanner jeg de hentede filer?
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 01:03 #1
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men måske er dette link en mulighed.

http://www.officerecovery.com
Avatar billede stensiggaard Nybegynder
31. januar 2003 - 01:12 #2
joooo sagen er den, at mit drev med mine word-filer er blevet formatteret. Nu har jeg så hentet filerne vha. pc-inspevtor, men kan ikke åbne dem i word. Eller det vil sige, at jeg godt kan åbne dem, men teksten er byttet ud med masser af underlige tegn. Hvordan får jeg den rigtige tekst tilbage?
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 01:20 #3
Beklager, har ingen andre forslag.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 01:20 #4
Jeg vil tro slaget er tabt.
Jeg slettede paa et tidspunkt hele min mp3-samling og efter en nat med taarer i oejnene og boenner (ikke dem man spiser) til det program der kunne genskabe filerne var der en masse "huller" i mine mp3-filer. Det saa simpelthen ud til at der var fejl i filerne, for musikken kunne lige pludselig gaa over i en ny sang som laa i samme fil.
Avatar billede stensiggaard Nybegynder
31. januar 2003 - 01:38 #5
Jeg giver aldrig op, selv om de sataner inde fra Microsoft har været kraftigt medvirkende til mit uheld...så skal de ikke for skovlen under mig og min harddisk og det der før var mine så udmærkede filer!!!!
Kan man måske få en scanner til at genindlæse dokumenter man har på skrift, men ikke som data?? Et vildt skud, men har hørt om kopimaskiner, som kunne dette....og hvad ved jeg måske kunne man også få en scannerprogram som var i besiddelse af disse funktioner i dagens Danmark!!
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 01:43 #6
Ja. Det kaldes OCR og staar for Optical Character Recognition.
Jeg har kun brugt det faa gange og det ser ud til at virke okay paa ikke alt for fancy skrifttyper. Jeg har dog aldrig vaeret heldig med ae, oe og aa. Det bliver maerkelige tegn, men de kan formentlig rettes via "Soeg og erstat".
Avatar billede stensiggaard Nybegynder
31. januar 2003 - 23:20 #7
Er det måske muligt at får et dokument kopieret/scannet ved et kopisted, for derefter at få teksten ud på en diskette. Kender I nogle steder?
Avatar billede stensiggaard Nybegynder
07. april 2005 - 11:38 #8
ok, jeg brugte officerecovery, men uden held. point for linket
Avatar billede stensiggaard Nybegynder
07. april 2005 - 11:40 #9
hmm, fatter ikke hvordan det her virker. Kan jeg ikke acceptere en kommentar som svar. Eller skal det være et svar?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2005 - 21:46 #10
Det kan du ikke. Jeg havde ikke lagt et svar, og det e bare o.k. at du tager pointene selv. Jeg havde såmænd glemt at jeg havde svaret ;-)