Avatar billede corneliues Nybegynder
31. januar 2003 - 00:20 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Føj til foretrukne

Hvad skal jeg skrive således at når folk tager min site og trykker på "føj til foretrukne" at der så ikke kommer til at stå noget mærkeligt men noget som jeg har bestemt ?
Avatar billede sthen Nybegynder
31. januar 2003 - 00:27 #1
<a href="java script:window.external.AddFavorite('http://www.dit_site.dk/index.htm','Sidens navn')" >Klik her</a>
Avatar billede sthen Nybegynder
31. januar 2003 - 00:29 #2
herefter erstatter du bare "dit_site" med det din side hedder.
Hvis din side f.eks. hedder "holger", skriver du:

<a href="java script:window.external.AddFavorite('http://www.holger.dk/index.htm','Holgers side')" >Føj til foretrukne</a>
Avatar billede corneliues Nybegynder
31. januar 2003 - 00:31 #3
Okay - jeg tror ikke jeg forklare det rigtigt.
Jeg vil ikke have at der står noget på min side om at man kan føje den til foretrukne. Jeg vil bare gerne at hvis folk bruger denne funktion oppe i f.eks Internet Exploreres menubjælke så kommer der til at stå f.eks Børges automobiler - lige nu kommer det til at stå Indeks og det er jo ikke særligt sigende. - Håber det er forståeligt nu.
Avatar billede corneliues Nybegynder
31. januar 2003 - 00:34 #4
Eller tager Explorer bare det som er titlen på dokumentet ?
Avatar billede sthen Nybegynder
31. januar 2003 - 00:39 #5
Når du siger menubjælke- mener du så den "aller-øverste" bjælke med maksimer/minimerknapperne i højre side?
Avatar billede sthen Nybegynder
31. januar 2003 - 00:42 #6
Altså der hvor der i øjeblikket står:
Eksperten | Programmer : HTML Editorer : Generelt : Føj til foretrukne - Micro..
Avatar billede sthen Nybegynder
31. januar 2003 - 00:49 #7
Hvis det er det der er problemet - så skal du i dit dokument i starten skrive:

<html>
<head>
<TITLE> Den tekst du vil se øverst skriver du her</TITLE>
</head>
<body>
osv......

Læs mere her:

http://www.html.dk/tutorials/html/lektion4.asp
Avatar billede corneliues Nybegynder
31. januar 2003 - 00:56 #8
Neeeeeeeej
Okay jeg prøver at gøre mig forståelig. NÅR en ekstern person kigger på min side og synes den er interessant så kunne han måske finde på at trykke på "Føj til foretrukne" - Når han gør det så kommer der en tekst frem som Eksplorer foreslår - Og så kan han enten vælge at ændre denne tekst eller han kan bare vælge at sige ok og så er min side gemt i hans foretrukne.
MEN
Som det er nu så når en ekstern bruger gør det så kommer der til at stå "NOGET JEG IKKE VIL HAVE TIL AT STÅ DER" - Og det vil jeg gerne ændre til "Velkommen til Børges automobiler"
Håber meget at det nu er foreståeligt ellers går jeg ud og tager et koldt brusebad - Kom nu......
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 01:22 #9
<title>Velkommen til Børges automobiler</title>
i den fil du nu engang faar brugeren til at tilfoeje til foretrukne.
Avatar billede sthen Nybegynder
31. januar 2003 - 01:22 #10
OK.

Så skal du skrive:

<a href="java script:window.external.AddFavorite('http://www.bsauto.dk/index.htm','Velkommen til Børges automobiler')" >Føj til foretrukne</a>
Avatar billede sthen Nybegynder
31. januar 2003 - 01:25 #11
En lidt mere besværlig version kan du se her:

http://e-jensen.homepage.dk/script/js50.html
Avatar billede corneliues Nybegynder
31. januar 2003 - 02:06 #12
JAMMMMMMMMMMMMEN
HVORNÅR KOMMER I TIL DEN FORSTÅELSE AT JEG ALTSÅ IKKE VIL HAVE AT DER STÅR NOGET SOM HELST PÅ SELVE SIDEN - OG DET GØR DER JO MED ALLE DE LØSNINGER SOM I KOMMER MED.
Men det kan selvfølelig være at det ikke kan lade sig gøre. AT den altid vil tage fat i titlen på dokumentet. Som det er nu er indgangen til siden jo et dokument der hedder "Index" - Så kunne jeg jo bare ændre navnet på dette dokument til "Velkommen til Børges autommobiler" - er det sådan det er ?
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 02:09 #13
Ja
Avatar billede corneliues Nybegynder
31. januar 2003 - 02:16 #14
Fint nok - men hvad så hvis brugeren har lyst til at bookmarke min site og han står på en anden side end forsiden. Så kommer hans bookmark jo til at hedde titlen på den side som han står på. Men det kan jeg så forstå at det er der ikke noget at gøre ved. Okay ja så
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 02:22 #15
Nej, det er der ikke noget at goere ved.
Paa mit site skriver jeg "kezze.dk - titel paa siden".
Det goer det meget overskueligt at browse rundt med mange vinduer.
Avatar billede corneliues Nybegynder
31. januar 2003 - 02:41 #16
Okay ja - Nå men så løser jeg det på denne måde.
Jeg har forhøjet pointtallet til 30 for jeg synes I begge har gjort et hæderligt forsøg på at hjælpe mig og synes at i begge skal have nogle point. Så tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 04:43 #17
Selv tak.
Avatar billede sthen Nybegynder
31. januar 2003 - 12:59 #18
Og tak
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 20:46 #19
hvordan kan det vaere jeg ikke kan se sthens seneste indlaeg?