Avatar billede masterdraco Nybegynder
31. oktober 2000 - 08:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dos og Tcp/ip

Hvordan får man Tcp/ip til at køre på en ren dos klient \"skal bruges til citrix klient\" ???
Avatar billede powell Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:02 #1
Jeg ved ikke hvor stærk du er i sprog, men her ligger et eller andet til Citrix TCP/IP: http://www.osp.ru/lan/bg96/tcp_ip.htm
Avatar billede powell Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:05 #2
Avatar billede silveruno Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:07 #3
http://personal.redestb.es/josepfeb/guide/enh00400.htm

Her er der noget om tcp/ip til dos, det er på et for mig sprog som er til at forstå, ikke som det <<powell>> tilbyder *GG*
Hygge
Avatar billede silveruno Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:09 #4
http://personal.redestb.es/josepfeb/english/indos.htm

du får lige en link mere fra mig.

Hygge
Avatar billede powell Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:35 #5
Mit andet link er dog ikke rusisk, men ellers er det jo det eneste man kan more sig med.
Avatar billede cstern Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:51 #6
Du skal bruge en packet driver. De mest kendte er Trumpet og Crynwr:
http://www.trumpet.com/dosapps
http://www.crynwr.com

I de fleste tilfælde skal du regne med en del fingerering med indstillinger osv.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
31. oktober 2000 - 15:27 #7
ellers kan man vel bruge LanManager fra MS (jeg kan desværre ikke huske om det er ren NetBios eller også TCP/IP)
Avatar billede mes Nybegynder
04. november 2000 - 01:34 #8
Avatar billede masterdraco Nybegynder
14. november 2000 - 11:11 #9
Det er meget godt men da jeg har en dhcp server stående og ingen af de programmer her understøtter dhcp kan jeg desværre ikke bruge nogle af disse løsninger.
Avatar billede cstern Nybegynder
14. november 2000 - 12:29 #10
Hvorfor tildeler du så ikke en fast IP adresse inden for DHCP scope\'en og bruger det? På serveren kan du exclude enkelte eller serier af numre du vil have statiske. Faktisk tror jeg det virker hvis du blot tildeler din dos maskine et IP nummer som ikke benyttes af DHCP serveren. Hvis det er en NT server kan du se hvilke adresser der er i brug under DHCP indstillingerne og også udelukke IP adresser til brug for statiske adresser her. Hvis det f.eks. er en router hvor du ikke kan se hvilke IP adresser der er i brug er det som regel sikkert at benytte den sidste adresse i DHCP poolen, da den tildeles en DHCP klient sidst.
Avatar billede masterdraco Nybegynder
14. november 2000 - 12:34 #11
Det er meget godt men når jeg nu har 400 maskiner har jeg ikke meget lyst til at sætte fast ip op !!

derfor skal det tildeles under dos så jeg bagefter kan koble op mod en citrix server !

men ellers er iden jo god nok det er bare en skam at der er så mange maskiner !
Avatar billede cstern Nybegynder
14. november 2000 - 12:44 #12
OK, I see. Prøv så at chekke PC/TCP software: www.ftp.com, måske kan det være svaret selvom det ikke er freeware.
Avatar billede cstern Nybegynder
14. november 2000 - 12:55 #13
http://www.netmanage.com/products/pctcp5/

for et direkte link til den rigtige pakke (DOS klient med DHCP). Pakken støtter i øvrigt også windows m.m.

Når det er en større installation kan du muligvis nøjes med de moduler du har behov for - check med forhandleren (der må være en henvisning på hjemmesiden til en).