Avatar billede thewuzard Nybegynder
30. januar 2003 - 18:36 Der er 11 kommentarer

Grafikproblemer

Problemet er at min computer ikke kan vise 3d grafik, der kommer sorte huller i grafikken, og der hvor der ikke er sorte huller er grafikken gnidret sammen så man ikke kan se hvad der foregår, i 2d spil sidder noget af grafikken på skærmen "fast" mens noget opfører sig normalt hvilket også der gør det umuligt at se noget. Jeg har netop skiftet mit grafikkort ud, så det er ikke det der er problemet, da det var der både før og efter. Jeg har prøvet flere drivere og reinstalleret windows uden at det hjalp.

o/s Win xp
Bundkort asus a7v333
DDR-ram
Athlon 1,3 ghz Thunderbird
Gforce 4 ti 4400
Avatar billede nicofrench Nybegynder
30. januar 2003 - 18:48 #1
hvornår optræder grafik problemerne?
-ved bestemte applikationer/spil ect. eller generelt?
Hvilket os har du -XP?
hvor meget ram har du?
Avatar billede nicofrench Nybegynder
30. januar 2003 - 18:48 #2
ja hovsa du skrev jo at du havde XP...hovsa.
Avatar billede thewuzard Nybegynder
30. januar 2003 - 19:15 #3
Problemerne opstår når jeg kører alle former for spil, jeg har prøvet at køre 3Dmark2001 og der er problemet også
Avatar billede thewuzard Nybegynder
30. januar 2003 - 19:15 #4
jeg har 512 mb ram
Avatar billede sasdk Nybegynder
01. februar 2003 - 20:53 #5
hvilke drivere bruger du? du kan altid opdatere med nyeste detonator drivere, når du har et Nvidia kort... fx fra nvidia.com eller evt. tweak.dk, det hjælper tit på alle mulige underlige grafikproblemer... du kan også prøve at opdatere din directx til nyeste version. microsoft.com/directx
Avatar billede sasdk Nybegynder
02. februar 2003 - 18:11 #6
du må jo lige skrive hvad du har prøvet
Avatar billede thewuzard Nybegynder
04. februar 2003 - 12:33 #7
Jeg har seneste directx version, og har både haft driveren som kom med kortet, og de to seneste. Jeg tror dog ikke at problemet er software relateret, det er nærmere mit bundkort eller en anden del som er problemet.
Avatar billede sasdk Nybegynder
08. februar 2003 - 17:53 #8
har du mulighed for at låne et lignende kort af en kammerat, eller sætte dit eget kort i en andens maskine... på den måde kan du isolere en eventuel hardware fejl
Avatar billede thewuzard Nybegynder
10. februar 2003 - 09:51 #9
Jeg tror det måske er min agp port som der er problemer med, så jeg prøver at låne et grafikkort som kan sidde i en tcp/ip  port
Avatar billede mcjensen Nybegynder
24. februar 2003 - 18:53 #10
hvilket firma har produceret dit grafikkort... Det kan jo være at du skulle prøve at hente en driver fra dem....
Avatar billede thewuzard Nybegynder
25. februar 2003 - 19:40 #11
Jeg har løst problemet ved at købe en pentium 4 og et andet bundkort, min kæreste er bitter