Avatar billede martinmic Nybegynder
30. januar 2003 - 14:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Restrict på Terminal server af Domæne og close sesion

Er der nogen der ved hvordan man kan restricte sin Terminal server, så folk ikke kan vælge domæne i loginvinduet, og heller ikke lukke sesionen ved at trykke på kryset oppe i højre hjørne, men kun ved at gå ned på start og trykke på logoff?????
Avatar billede datamek1 Nybegynder
30. januar 2003 - 16:01 #1
Jeg er lige med på en lytter :)
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 16:18 #2
Lav en connection fil (rdp.fil) hvor du har defineret alle indstillinger.

Når du så vil tilslutte skriver du blot mstsc minforbindelsesfil.rdp /f
Så vises domænet ikke og der køres i fuldskærm, så det ikke er muligt at klikke på krydset oppe i hjørnet.

Jeg forudsætter du har den nyeste version af remote desktop connection installeret. Både på serveren og klienterne.
De kan hentes fra MS hjemmeside.
Avatar billede martinmic Nybegynder
31. januar 2003 - 09:11 #3
Er der nogen anden mulighed for at restricte det med krydset.. Det vil bare forvire mine brugere endu mere hvis det lige pludselig bliver full screen. Så tænker de hvorfanden er resten blevet af.. :D :)
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 16:01 #4
Nej det er der ikke. Så du må forklare dine brugere hvordan.
Avatar billede madmann Nybegynder
02. februar 2003 - 19:23 #5
Der er GPO og domæne security policy som du kan bruge samt også sææte den i en DMZ zone som igen via et cerftifikat kan nå til andet domæne og bruge SSL.