Avatar billede johnkurt Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:47 Der er 11 kommentarer

kernel32

Hej Genius

Efter at jeg har istall. Windows Me. kommer den tit med advarslen, programmet har udført en ulovlig i kernel 32. Hvorfor dog det?
Det har ingen indflydelse på noget, men beskeden kommer ofte.

Venlig hilsen
Kurt John Rinnæs
Avatar billede scz Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:52 #1
Det er nok forde at du bruger et bestem progam, som winme ikke helt kan li, prøv at læg mærke til hvornår den fejl opstår...

men mit forslag er prøv at updater det program der laver fejlen...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:54 #2
der er gået et eller andet galt i et program du har installeret for nyligt! et program har måske overskrevet nogle filer et andet program skal bruge med en anden version, eller osse er et program du har installeret ikke 100% kompatibelt med Windows ME!
Avatar billede denboj Nybegynder
31. oktober 2000 - 02:29 #3
du er ikke den eneste - jeg så et spm. tidligere idag om det samme - i det optrådte pludseligt tre brugere med samme fejl så jeg tror at det er en fejl i win me - jeg får også selv fejlen - specielt når jeg har åbnet og lukket et par programmer
Avatar billede jwolf Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:49 #4
Fejlen opstår ofte pga. at et program laver en forespørgsel/handling og venter et svar. hvis det ikke får svar inden windows\' timeout, laver den ulovlig handling i kernel32. Hvis du har en ældre maskine, eller kun har lidt RAM, kan dette være medvirkende til fejlen. I ældre versioner af windows førte fejlen til at musen lavede en lyd for hver lille pixel den blev rykket. En klikken.
Det har de dog fået lavet, så der ikke sker noget i windows millennium. Jeg har ikke haft kernel32 fejl siden den første win98.
Avatar billede denboj Nybegynder
31. oktober 2000 - 15:42 #5
hmm mon 700 MhZ og 256 MB ram er for lidt ? for det er det jeg sidder med og jeg får ofte fejlen.
Avatar billede johnkurt Nybegynder
16. november 2000 - 20:20 #6
Tak til Jer der svarede.
Jeg har afinstalleret det meste på min pc, men det har ikke hjulpet. Efter en ren install. af Win Me, og derefter install. programmer der ER kompatible med Win Me, kommer fejlen stadig:
Programmet har udført en ulovlig handling i
Kernel32.dll. Bah... Jeg tror at der er noget i vejen med Win Me. Er der nogen genier derude der har et svar som måske kan afhjælpe fejlen? Jeg ville blive hamrende glad.
Venlig hilsen
Kurt John Rinnæs
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
28. november 2000 - 17:43 #7
Hmf kommer den også i ME ? (en ulovlig i kernel 32)... surt
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
07. december 2000 - 19:46 #8
Du ku jo prøve at kigge her

http://www.windowstrouble.com/kernel32dll.shtml

Mvh. Blueyed1
Avatar billede babyshark Nybegynder
30. august 2001 - 14:59 #9
Jeg får den også, når jeg skal logge på min netbank, der står på microsofts hjemmeside at hvis man kører gator eller lignende, så skal det slettes, men jeg kan ikke engang lave en online virus scan på centralcommand, så er der sgu fejl i avxlive...på mit arbejde (en internetudbyder) siges der også med et stort smil på læben, at ME sutter for hårdt.
Avatar billede trygleren Nybegynder
30. oktober 2001 - 00:04 #10
Kernel32 er sommetider lig hardwarefejl. Hvis geninstallation ikke løser problemet kan der groft sagt være to fejl: ustabilt rammodul eller bundkortsdefekt. Jeg har nemlig selv haft begge :-(
Skylden kan nok ikke skydes på ME (selvom det burde brændes på bålet), men snarere på dit hardware. At ME udløser fejlen er nok mere udtryk for at det styresystem gør mere ofte brug af de defekte områder end dit tidligere system gjorde. Jeg ser to løsninger: Prøv at låne noget RAM af en sjuk og se om det løser problemet. Den anden løsning: Installer XP - det VIRKER bare!!
Avatar billede trygleren Nybegynder
30. oktober 2001 - 00:05 #11
...Skylden kan nok ikke skyLLLLdes på ME...  ROFL =)