Avatar billede mpj Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:41 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

10mbit eller 100mbit

Jeg har en 350MHz og en 120MHz (snart bedre) Og der sidder to netkort i (jeg tror det er på agp portene) og det er jo meget fint... Men nu hvor den anden snart skal opgraderes så vil jeg vide...
Jeg skal bruge netværket til spil, og ikke så meget andet...
Kan jeg så nøjes med de kort der sidder i, eller skal jeg investere i nogle pci kort?
Eller måske skal jeg købe en hub og så et UTP kabel så jeg kan nå 100mbit?

Må jeg høre nogle kommentarer?
MPJ
Avatar billede handmade Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:44 #1
AGP= Advaced Graphics Port, så der sidder dine netkort garanteret ikke:-))))Undskyld, jeg kunne bare ikke nære mig. Held og lykke med projektet - køb du bare 100 Mb kort, så er du rimeligt fremtidssikret
Avatar billede mpj Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:47 #2
Nå... APG så ;o)
Avatar billede nomiz Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:48 #3
agp... lol
Avatar billede dna Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:48 #4
Dine kort sidder nok på ISA, men hvis du vælger at investere i 100 Mbit, så køb bare 2 kort (PCI) og det man kalder et \"krydset\"-UTP kabel, det kan du smide imellem dem, uden brug af HUB..! Hvis du er i tvivl, så skriv bare igen....
Avatar billede scz Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:50 #5
Vis dit behov ikke er mere end det, altså at spille, ja så er det nok med 10mbit, men som handmade siger, hvis du vælger at købe nogle 10/100mbit netkort, ja så kan du jo bruge dem et par år endnu, måske flere *S*...( indtil at vi alle sidder på gigabit net *S* )
Du må regne med at når man spiller via net, ja så er det jo ikke ret meget date der flyttes mellem dine computer, det er bare ren tekst, også kaldet \"off-set\" ( eller noget i den stil ) altså 152,12,45,30 det kunne være en kordinat på et skydhul eller noget i den stil, så 10mbit er nok til spil *S*
Avatar billede mpj Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:51 #6
Et krydset agp..øhhh...apg kabel... er det noget som mange har?

Og sådan et sæt..?
HVor meget tror du det sådan ca. vil koste?
Avatar billede dna Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:53 #7
DU SKAL GLEMME ALT HVAD DER HEDDER AGP !!! DET ER TIL GRAFIK-KORT...! Undskyld alt det råben... :-)
Avatar billede mpj Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:53 #8
OK... hører lige prisen på UTP 100mbit kortene?
Avatar billede dna Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:54 #9
Du køber bare 2 netkort til PCI-port, de billigste koster ikke andet end 150 kr. pr. stk. Og så skal du bare have et kabel, alt efter hvor langt der er imellem dine computere, koster det vel en 40-80 kr. !
Avatar billede scz Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:57 #10
Se om du ikke kan få et netkort der er bygget på realtek\'s chipset \"RTL8139(A)\" det er et af de bedst der er på markede, det er et pci 10/100mbit net kort *S*
Avatar billede scz Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:58 #11
De kan køre :
10mbit hafe-duplex
10mbit full-duplex
100mbit hafe-duplex
100mbit full-duplex

dvs. at det kan køre lige med den hastighed som du ønsker *S*
Avatar billede saitech Nybegynder
31. oktober 2000 - 15:30 #12
Du skulle tage at købe en switch istedet for en hub. Hvis altså at du vil køre 100 MBit som jeg vil foreslå. Jeg har fundet en billig 8 ports switch til ca 900 kr. kig på www.hardwareguiden.dk

Jeg har selv købt en og de kører eminent. Fordelen ved at bruge en switch istedet for en hub, det er at hubben vil køre enten rent 100 eller rent 10 MBit. switchen kan køre 100 mellem to og 10 mellem 3 andre, uden at dem på 100 bliver slækket når de snakker sammen.

GOD FORNØJELSE...
Avatar billede mpj Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:39 #13
saitech>>

Jamen jeg har kun 2 comp... Og så er det ikke nødvendigt med en switch eller en hub, såvidt jeg har forstået...!
Avatar billede mpj Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:02 #14
OK....
Jeg har nu besluttet mig...
Dette netkort vil jeg købe:
http://www.d-c-s.dk/detail/netkort.html

Det første kort med et info skilt udfor altså:
Trend TE-PCI TP/BNC 10Mbit PCI

Prøv at kigge på det...
Hvad skal jeg så bruge af kabler?
Og er det et godt valg?

Tak for hjælpen!
(point hævet til 50)
Avatar billede dna Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:06 #15
Du skal ikke købe det kort, det er kun 10 Mbit...! Du skal kigge efter noget med 100 Mbit !
Avatar billede dna Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:08 #16
...Køb dog dette istedet!! \"Trend TE100 10/100Mbit Realtec\" Det kører både 10 og 100 ! ..Så siger/skriver du bare til forhandleren at du skal bruge et \"krydset\"-kabel, som man bruger til at forbinde 2 PC´s direkte uden \"Hub/switch\"... Det er let !
Avatar billede scz Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:09 #17
Avatar billede scz Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:11 #18
Ja, du kan også bruge det kort som dna forslår altså \"Trend TE100 10/100Mbit Realtec\" :)
Avatar billede scz Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:13 #19
http://www.surecom-net.com/product/english/FastEthAdapater.htm

der er et link til Surecom website :)
hvor du kan læse mere om de kort...
Avatar billede mpj Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:14 #20
Så det er ligemeget med det der Wake On LAN?
Og ja... det var et forkert link... SORRY...
Jeg havde valgt det sidste kort med et info skilt... Det samme som i anbefaler, bare med wake on lan!

Jeg siger tak igen og håber lige jeg kan få at vide hvad wake on lan er!
Så skulle jeg være godt udrustet!

Tak!
Avatar billede dna Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:20 #21
..Jeg mener at det er sådan at hvis man \"ringer\" computeren op igennem netværket, så kan den automatisk tænde.! Ved ikke helt om det passer !
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:25 #22
Lan = Local area network
virker kun hvis din pc understøtter avanceret strømstyring i bios.
Så maskinen kan tænde selv hvis en vil have adgang til den
Avatar billede dna Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:27 #23
..men, det var rigtigt nok hvad jeg skrev ??
Avatar billede scz Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:29 #24
dna>> ja, det er rigtig nok *S*
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:30 #25
yep!