Avatar billede woolbox Nybegynder
30. januar 2003 - 01:59 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

FFmpeg codec til Windows

Hej

Jeg har nogle videoklip som jeg ikke kan afspille. WMP forsøger at hente codecs men fejler. Jeg har åbnet filerne med GSpot, hvor jeg får af vide at de er encodet med "FFmpeg I263 decoder".

Hvordan afspiller jeg disse klip? :o)
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 09:44 #2
Du skal nok bruge denne her: http://ffmpeg.sourceforge.net/
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 09:44 #3
Avatar billede woolbox Nybegynder
30. januar 2003 - 12:50 #4
metal_hansen -> Den har jeg prøvet at installere, men WMP forsøger stadigvæk at hente codec! :(

phatlasse -> Er det ikke kun til Linux, Sådan noget tar.gz!? Har prøvet at hente og pakke det ud men synes ikke lige jeg kan se hvad jeg skal gøre nu!? :)
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 13:37 #5
Sorry - var ikke lige vågen, jeg prøver lige at finde noget andet
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 13:46 #6
Kan du afspille filen i QuickTime ????
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. januar 2003 - 13:50 #7
har du prøvet at slå "hent codec automatisk" fra i wmp?
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 14:21 #8
Jeg har undersøgt det lidt, og det ser ud som om det er et QuickTime codec til Mac.
Men prøv at kigge på det her link: http://www.defyne.org/i263/
Det kan være det kan hjælpe dig lidt
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 14:42 #9
Her er lidt mere info:

2.1.2. ffmpeg's DivX/libavcodec

Beginning with version 0.4.2 , ffmpeg contains an opensource DivX codec, which is compatible with the traditional DivX. MPlayer supports this codec, and this makes it possible to watch DivX/DivX4/DivX5 movies on non-x86 platforms, and gain much faster DivX/DivX4/DivX5 decoding speed than the Win32 codecs and the original DivX4 library has!

Læg specielt mærke til denne linie: possible to watch DivX/DivX4/DivX5 movies on non-x86 platforms.

Har du prøvet om du kan åbne filen med VirtualDub ??
Hvis du kan, kan du jo reencode den med. f.eks. DivX eller Xvid.
Avatar billede woolbox Nybegynder
30. januar 2003 - 15:26 #10
metal_hansen -> Nej, men er WMP så dum at den forsøger at hente codec selv om den faktisk kan afspilles?

phatlasse -> Sover du stadigvæk? ;o) - Det codec du har linket til er til Mac!! Det kan downloades i MacBinary II format og BinHex format - dem kan jeg ikke læse. Jeg undrer mig også lidt over at specielt skal lægge mærke til linien "on non-x86 platforms" når jeg netop kører på en "IBM kompatibel i386 PC"! Hehe ... prøv igen :o)
Avatar billede woolbox Nybegynder
30. januar 2003 - 15:28 #11
metal_hansen -> Men nu har jeg prøvet, det hjalp ikke :(
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 15:39 #12
Når jeg skriver "non-x86" er det for at understrege over for dig, at du nok har fat i en fil, du IKKE kan afspille på din "IBM kompatibel i386 PC"
Jeg skriver også: MPlayer supports this codec !!! MPlayer er til Linux, derfor - heller ikke godt til Windows.

Til sidst sluttede jeg af med at spørge om du kunne åbne filen i VirtualDub. Hvis du kunne dette, var der jo en mulighed for at du kunne reencode den med f.eks. DivX eller Xvid. Og herefter ville det være muligt at se filmen med f.eks. WMP.
.....og jo - jeg er vågnet :o)

Sådan af ren nysgerighed - må man spørge hvad det er for en film ????
De eneste film, der som regelt bliver encodet med dette codec, er erotiske film, hentet i de binære grupper på usenet
Avatar billede woolbox Nybegynder
30. januar 2003 - 16:41 #13
phatlasse -> Hmm, ok!

Har ikke prøvet VirtualDub eller rencode endnu, men prøver at kigge på det i aften, kender intet til det! :o)

Hehe, tæt på - tror ikke der er meget erotik over det, det er en del på ca. 10 klip fra de små jokes/reklamer/andet man en gang imellem modtager, som jeg endnu ikke har kunnet afspille - mucho irriterende, troede at jeg kunne afspille "alt" med Nimo Codec Pack, men den hjælper mig ikke her! :(
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 09:23 #14
Hold dig forøvrigt fra Nimo - den fylder din PC med alt muligt skrammel.
Prøv at hente virtuladub her: http://www.digital-digest.net/downloads/files/virtualdub/VirtualDub-1_4_13.zip

Prøv og se, om du kan åbne filen i den. Hvis Ja, kan vi se på, hvad der så skal ske.
Avatar billede woolbox Nybegynder
09. februar 2003 - 02:07 #15
Hmm, Virtualdub siger at den mangler I263 codec, og det skulle man kunne hente på Intel's hjemmeside, kan bare ikke finde det nogen steder! :(
Avatar billede woolbox Nybegynder
20. februar 2003 - 00:31 #16
Nogen der har noget videre at sige her? - Ellers må jeg jo lukke :'(
Avatar billede redsabri Nybegynder
17. marts 2003 - 02:35 #17
You have to download the "Intel - i263 Codec" and install it.
http://www.soft-ware.net/multimedia/video/kompression/index.asp
It is on the second page. Choose the "NT-Version" if you use Windows2000 or XP.
Enjoy it ;)
Avatar billede bamse82 Nybegynder
25. april 2003 - 23:37 #18
tak redsabri -  jeg har fået det til at virke!! bare gør som han siger.. udpak filerne i windows\system32\ og kør .reg-filen!
Avatar billede woolbox Nybegynder
08. maj 2003 - 08:09 #19
redsabri -> Drop an answer, and you'll get some points! - It works perfect! ...
Avatar billede woolbox Nybegynder
29. august 2003 - 17:13 #20
Nå, men så må i andre sgu dele dem! :)