Avatar billede netsjov Nybegynder
30. oktober 2000 - 20:55 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Internet deling på NT

Jeg har NT4, kan jeg bruge denne til at dele mit internet over et netwærk.

Det skal helst ikke være ved hjælp ad en proxy server.
Avatar billede nutten Nybegynder
30. oktober 2000 - 21:13 #1
Der er uhyggelig mange alternativer. Prøv http://tucows.inet.tele.dk/winnt/sharent.html eller http://www.winroute.com.

Her findes mange gode programmer og de fleste er gratis :)
Avatar billede nutten Nybegynder
30. oktober 2000 - 21:34 #2
Lige et ekstra +
Stort set alle disse programmer er meget lette at installlere og konfigurere :)
Avatar billede burad Nybegynder
02. november 2000 - 15:23 #3
Har du server eller workstation
for hvis server kan du bare sære en rouder op i rouding and remote access.
og i tilfælde af workstation er der vist en delingaf internet i egeneskaber for din PPP acount.
Avatar billede swamp Nybegynder
04. november 2000 - 02:08 #4
Prøv Sygate, det basserer sig på NAT og er utrolig meget nemt at sætte op! Efter installationen af programmet går det selv ind og tjekker hvilken slags internet du har (Cable, ADSL, Dial-up osv.) hvorefter sørger det også selv sørger for at aktivere de forskellige router der skal til at for route trafik fra dit netværk til internettet.

du kan hente en prøveversion her:
http://www.sygate.com/free/sgsignup.php
Avatar billede farout Nybegynder
15. november 2000 - 15:05 #5
på klienten
1 rediger din tcp/ip giv en fast ip
2 enable dns og skriv din isp dns her
3 i gateway skal du skrive ipèn på den maskine
der står som internet server

på internetserveren

1 fast ip fx 192.168.0.1 (samme som du har skrevet i gateway på klienten)
2 disable dns
3 blank gateway

Tonny
Avatar billede netsjov Nybegynder
31. december 2000 - 01:14 #6
Jeg kan ikke helt bestemme mig, så i får bar point allesammen