Avatar billede kpl Nybegynder
29. januar 2003 - 18:29 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Urgent begynderspørgsmål

Hej

Jeg har brug for meget hurtigt at lave nogle simple tekster i photoshop til et katalog jeg skal have færdig om en time...
Nu har jeg siddet i 2 timer og forsøgt? Uden held.

Det eneste jeg skal er f.eks. at skrive en overskrift, men når jeg så skal save billedet får jeg en enorm hvid baggrund med. Kan jeg ikke ændre baggrunden - bag teksten - uden ta komme til at skallere selve teksten?

Som jeg ser det, skal man først fortælle hvor stort billedet skal være og så lave teksten... Jeg vil gerne gå den anden vej - først lave teskten og så vælge billede størrelsen. Hvem kan forklare dette simpelt - Please
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. januar 2003 - 18:53 #1
er ikke helt med på hvad du mener, men hvis du skriver din tekst og holder ctrl nede mens du trykker på dit tekst lag, loader den din tekst.  Derefter trykker du  ctrl+c    og så ctrl+n  og ok  og så ctrl+v

Så har du et nyt dokument som har den størrelse din tekst har

??
Avatar billede prodic Mester
29. januar 2003 - 19:11 #2
Marker din tekst som Michael-k foreslår og vælg Image->Crop - så tilpasser dit nuværende dokument sig til størrelsen på markeringen(som gerne skulle være din tekst).
Derfra kan du så gemme filen som gif via Save for web og som transparent, hvilket gør baggrunden gennemsigtig såfremt du har "skaktern" som baggrund i Photoshop.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
29. januar 2003 - 19:45 #3
skal vi finde ud af dit slutfiltypeformat før end vi går vidre.

jeg gætter lidt: du skal have teksten placeret på nogle billeder, right ?
de billeder behandler du i photoshop, hvor du tilsyneladende også har tænkt dig at sætte brochuren op, right ?

Da kan du blot gemme filen med teksten i som photoshop fil (.psd) lav så dit billed og åben filen med teksten i igen. Nu kan du så trække laget med teksten over til billedet!

???!!!
Avatar billede kpl Nybegynder
29. januar 2003 - 19:46 #4
..Jeg kan ikke helt få det til at virke. Jeg har flere tekstblokke som skal sættes op ved siden af hinanden, og jeg troede jeg blot kunne markere "blokkene" og så justere "baggrunden" eller rettere sagt tilpasse dokumentet. - Synes at Photoshop er enormt kompliceret i forhold til feks. Microsoft image composer 1.5 som følger med frontpage...

Ok, men når jeg så saver billedet - hvordan får jeg så den bedste kvalitet som kan printes ud i et word dokument?
Avatar billede kpl Nybegynder
29. januar 2003 - 19:47 #5
Ups - jeg må selvfølgelig lige acceptere jeres svar - selv jeg ikke kan få svarene til at virke - så må de jo være rigtige...