Avatar billede tille Nybegynder
29. januar 2003 - 17:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

For 5000 kr digitalkamera

Hej

Jeg har en forespørgsel angående digitalkamera.

Hvilket kamera ville i købe hvis i havde ca. 5000.

Jeg har forelsket mig i Fuji FinePix S304Z, men inden jeg kommer til at lave et impulskøb, jeg kommer til at fortryde, ville jeg høre om jeres mening.

Hvad ville i købe, har i gode/dårlige erfaringer med Fuji etc.

på forhånd tak
Avatar billede jelzin101 Praktikant
29. januar 2003 - 17:43 #1
jeg har et canon ixus - som jeg er super glad for ;) -det er det eneste digital kamera jeg har haft - så mit sammenligningsgrundlag er ikke så stort igen ;)

+ Det tager gode billeder 2,1 mpix
+ Det er kompakt
+ det virker meget gennemført, hvad angår materialer mm. (bl.a. skal man ikke huske at dække linsen til efter brug - den folder sig selv sammen og skyder 2 klapper for).
+ Den bruger compactflash - så jeg kan bruge kort fra min mp3 afspiller i en snæver vending.
+ displayet er ret godt -også i solskin mv.

men for at det ikke skal ligne en ren lovprisning :)
- batteriet... der medfølger er ikke så langtrækkende - og det er næsten et must at have et ekstra.
- De programmer der følger med er ikke så superseje igen - f.eks. kan man redigere i billederne via det "browse" program der medfølger - belysning osv. | dog foregår det hele i jpeg format, så ved hver ændring af billedet mister det kvalitet.
Det er der dog heldigvis råd, da der er nogle seje folk der har lavet et program ved navn "cam4you" der kan gøre det samme uden kvalitetstab.

/S
Avatar billede deuce Nybegynder
29. januar 2003 - 17:54 #2
Uden at kende dine behov vil jeg helt klart anbefale Canon G2. Det er på vej ud, og kan fås for lige omkring 5.000 (check edbpriser.dk).. Jeg har haft mit i 3 måneder og er ovenud tilfreds.
4 megapixel og rigtig god optik & CCD. Et hav af indstillingsmuligheder incl "idiotsikker" og fuld manuel betjening.
Avatar billede tille Nybegynder
29. januar 2003 - 19:07 #3
jelzin101: jeg har et ixus nu, det vil jeg prøve at sælge og dermed finansiere lidt af det nye kamera.

Jeg er også helt tilfreds med det, eneste anke er faktisk optikken.

På købstidspunktet kunne jeg ikke forestille mig at jeg kunne bruge mere end 2x, men det er udelukkende derfor jeg vil have et nyt, det skal have min. 6x zoom
Avatar billede lorenzo Nybegynder
02. februar 2003 - 22:09 #4
tille: Jeg ville bare lige høre hvad det er for et IXUS du så vil sælge, og hvor meget du skal have for det når du har købt et nyt...?
Avatar billede tille Nybegynder
03. februar 2003 - 00:06 #5
hej lorenzo, det er en ixus 1 med 64 mb ram, og jeg havde tænkt mig omkring 2200,- (det er ca hvad de står til på dba.dk når deer er nogen til salg der)
Avatar billede pft Nybegynder
17. februar 2003 - 22:20 #6
Jeg ville vælge HP 850 den er godt nok stor, men der er ikke nogle der har et bedre photo program end HP.
Avatar billede tille Nybegynder
17. februar 2003 - 22:34 #7
tak for alle forslagene, kun een lavede et svar, så du får alle point pft,

jeg tror faktisk også jeg går efter hp'en
Avatar billede pft Nybegynder
17. februar 2003 - 22:40 #8
Takker,fik du købt en?
Avatar billede tille Nybegynder
17. februar 2003 - 22:45 #9
nej jeg mangler lige en tudse, kommer næste weekend på oddset :-)
Avatar billede pft Nybegynder
17. februar 2003 - 22:48 #10
Hvad vil du så købe?
Avatar billede tille Nybegynder
17. februar 2003 - 23:00 #11
Det bliver nok HP 850'en, eller også Fuji FinePix S304Z, jeg har ikke besluttet mig
Avatar billede pft Nybegynder
17. februar 2003 - 23:05 #12
Prøv at se på denne link, der kan du læse om næsten alle kameraer
http://www.imaging-resource.com/DIGCAM01.HTM

HP850 koster omkring 4500kr.Prøv at søg på nettet, der er mange penge at spare.
Avatar billede tille Nybegynder
30. april 2003 - 08:03 #13
bare til info så endte jeg med at købe en olympus camedia 750z.

den er endnu ikke kommet til landet, men er næsten blot en 740z, med 4Mpix

købt på tilbud i Digital4U til 5219,-