Avatar billede _et Praktikant
29. januar 2003 - 17:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

2000AD som server/gateway

Jeg har en 2000AD, der kører som mail/www/sql og gateway for resten af nettet. Mit problem er, at efter jeg satte serveren op, kan jeg ikke længre bruge netmeeting :-(
Hvad gør jeg??
Førhen kontaktede folk mig bare på min udvændige ip, men det kan man jo ikke længre?? er der nogle der har nogle ideer??
Avatar billede fortes Nybegynder
29. januar 2003 - 18:17 #1
lyder som om at du skal lave et par NAT entries på routeren. således at trafikken på den port der bruges til netmeeting, "nattes" hen på den maskines IP adresse hvorfra du skal køre netmeeting.
Avatar billede greybear Nybegynder
30. januar 2003 - 07:36 #2
Hvilken firewall bruger du? Og har du tjekket at der er åben for de korrekte porte? Hvordan er serveren sat som gateway, med ICS eller Routing?
Alternativ løsning: Selv om <fortes> går ud fra at du har en router på tror jeg dog det modsatte idet du bruger serveren som router. Muligheden er dog at tilføje en router og lade den overtage gatewayfunktionen.
Avatar billede _et Praktikant
30. januar 2003 - 15:02 #3
--> fortes.  Ingen router. Jeg har 2 netkort i serveren. Ved du hvilke porte der bruges af netmeeting?

-- greybear.  Jeg har ingen firewall, og med hensyn til routing, der bruger jeg kun "deling af internetforbindelse" :-(
Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal gøre. Jeg har prøvet "Routing and Remote Access" men det ville ikke virke (Kan ikke sætte det ordenligt op)
Hvad er ICS

--> Jeg vil gerne høre om hvordan jeg kan lave en NAT tabel, Routing tabel eller bruge ICS. Links ville være ok.
Avatar billede _et Praktikant
30. januar 2003 - 15:16 #4
Jeg ønsker faktisk at route alle porte, som ikke bruges til mail/www/sql, vidre til maskinen efter serveren. Hvordan gøres det bedst??
Avatar billede datamek1 Nybegynder
30. januar 2003 - 16:05 #5
Netmeeting bruger port 1503 og 1720 ifølge http://www.portdetective.com/portinfo.html

/Steff
Avatar billede fortes Nybegynder
30. januar 2003 - 20:56 #6
jeg er stået af her, jeg kunne hjælpe hvis det var i en router, men IP routing fra 2000 server kender jeg ikke til, beklager
Avatar billede _et Praktikant
17. marts 2003 - 16:38 #7
Har selv løst det