Avatar billede opusmind Nybegynder
29. januar 2003 - 16:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af Roadshow site

Dette site er designet i Photoshop, hvorefter det er bygget op i ImageReady. Alle andre html sider er derefter udviklet.

Hva' syns i om design/layout/funktionalitet o.s.v. ?
Avatar billede hmm10 Nybegynder
29. januar 2003 - 16:07 #1
url?
Avatar billede opusmind Nybegynder
29. januar 2003 - 16:08 #2
www.ikon.dk/roadshow

en mindre detalje :-)
Avatar billede hmm10 Nybegynder
29. januar 2003 - 16:16 #3
;)
Hvad tilbyder "IKON roadshow"?

Pæne farver, måske lidt for meget grå. Toppen er pæn. Hvad med en "tilbage til start"-funktion ved at klikke på logoet?
jeg ville nok lave siden i <setframes>, ville virke bedre. Nu kommer der nemmerlig en scroll i en scroll og det kan jeg ikke lide.

Ellers ser det ok ud.

MVH
HMM10
Avatar billede opusmind Nybegynder
29. januar 2003 - 16:26 #4
Tilbage til start funktion plejer jeg nu altid at tilføje.
Ved ikke lige hvorfor den ikke er på dette site.

<setframes> kender jeg slet ikke. Er det noget du kort kan forklare?
Avatar billede hmm10 Nybegynder
29. januar 2003 - 16:35 #5
Hovsa.. frameset hedder det. Noget a-la i dit tilfælde:

// fra html.dk

<html>
  <head>
  <title>Siden navn</title>
  </head>
  <frameset rows="20px,1%,20px">
    <frame src="frame1.htm" SCROLLING="no" name="1">
    <frame src="frame2.htm" name="2">
    <frame src="frame3.htm" SCROLLING="no" name="2">
</html>
Avatar billede hmm10 Nybegynder
29. januar 2003 - 16:44 #6
Jeg klippede lidt for meget, virker:

<html>
  <head>
  <title>Mit andet frameset</title>
  </head>
  <frameset rows="50px,1%,20px">
    <frame src="frame1.htm">
    <frame src="frame2.htm">
    <frame src="frame3.htm">
  </frameset>
</html>
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. januar 2003 - 19:08 #7
Det var godt nok ikke mange vurderinger du ville have
Avatar billede opusmind Nybegynder
29. januar 2003 - 19:57 #8
Jeg er lidt ny her.

Man kan måske vente til man har fået en del vurderinger og så give point?
Det ku jo være man sku gøre det.

Jeg vil da lige prøve det med frameset, tak.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. januar 2003 - 21:10 #9
opusmind >> ok, ja hvis nu du havde fået 10 vurderinger havde du bare kunnet fordele pointene i mellem dem.  (brug avanceret knappen)
Avatar billede opusmind Nybegynder
30. januar 2003 - 08:49 #10
Aha, det er jo smart.

- og den bedste vurdering ville så få fleste point, selvfølgelig...

hmm10 >> På sitet (og alle andre sites jeg laver) bruger jeg iframes, så jeg ved ikke lige om frameset's vil virke så godt og hensigtsmessigt der.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
30. januar 2003 - 11:39 #11
Point-uddelingen undre også mig..

<frameset> virker bedre en <iframe>. <iframe> er en microsoft kodeningn og enkelte browsere i MAC understøtter denne kodning.

Læs mere om <frameset> her: http://html.dk/tutorials/html/lektion12.asp
Avatar billede opusmind Nybegynder
30. januar 2003 - 12:15 #12
Jeg kan nu alligevel bedre li' iframes da der så kun er 1 enkelt frame på siden.

Med frameset (som jeg brugte til de første sites jeg lavede) er der lige pludselig 5-6 frames at holde styr på, hvis en side skal vises på midten af sitet, mellem grafik/menuer.

Men det er jo også fordi jeg bygger mine sites op i photoshop. Så er det noget sværere at ændre opsætningen efterfølgende.

Så jeg stemmer altså på iframes ;-)