Avatar billede dennism Nybegynder
29. januar 2003 - 13:57 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Montering af køler...

Jeg har følgende bundkort:
ASUS A7A266, Socket A.

Jeg har i dag købt denne køler:
tT Silent Viking SE

Jeg har nu problemer med monteringen af den! :(
Der sidder nogle batterier (eller sådan noget) på bundkortet, som sidder i vejen for køleren!..

Hvad gør jeg?
Avatar billede amd Nybegynder
29. januar 2003 - 14:02 #1
Der er ikke så meget, at gøre - det er nok kordensatorer.
Jeg ville benytte mig af den 14 dages fortrydelses ret du har, eftersom du har købt over nettet:)
Avatar billede scb Praktikant
29. januar 2003 - 14:03 #2
Det der sidder i vejen er nogle kondensatore.
Du skal passe på at du ikke skader dem.
Hvis ikke du kan vende køleren så den ikke rører, er der ikke andet at gøre end finde en anden køler.
-SCB
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 14:05 #3
Det er kondesatorer, og de er ret vigtige for bundkortet. Du kan på egen risiko godt tillade dig at skubbe dem lidt, da bene kan give sig. Knækker de af skal du enten igang med loddekolben eller købe nyt bundkort...

Jeg har selv samme problem på mit MSI bundkort, her kan de lige præcis presses nok til siden til at det lykkes.

Iøvrigt bør du undersøge sådanne ting før køb ;) (ved godt det er lidt sent at gøre nu)
Avatar billede amd Nybegynder
29. januar 2003 - 14:09 #4
Sådan set lidt svært at undersøge!?
Avatar billede dennism Nybegynder
29. januar 2003 - 14:10 #5
el_barto >>

Jeg havde fået køleren anbefale af en her på eksperten, da jeg oprettede et spm.!... Så jeg gik ud fra at det ville fungere!.. :(
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 14:13 #6
De seriøse producenter oplyser om målene, og ofte skriver de også at der er problemer med visse bundkort...
Avatar billede dennism Nybegynder
29. januar 2003 - 14:21 #7
el_barto >>

Er du sikker på at disse ben på kondesatoren kan loddes?
Iøvrigt.. Hvad gør kondesatoren så?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 14:28 #8
Jeg har ikke selv prøvet at knække en, men alt på et bundkort kan loddes ;)

De har jo også kun 2 ben, så hvor svært kan det være :P
Avatar billede amd Nybegynder
29. januar 2003 - 14:32 #9
En kordensator, er en slags "batteri"
Der bare ikke har strøm til specielt lang tid...:o)
- selvfølgelig kan den loddes
Avatar billede amd Nybegynder
29. januar 2003 - 14:33 #10
- og så bliver de ekstremt hurtigt opladet
Avatar billede scb Praktikant
29. januar 2003 - 14:39 #11
Hvis kondensatoren er af SMD typen kan man ikke selv lodde denne.
Man skal passe på med at skubbe dem for meget da benene inde i kondensatoren kan give sig, uden at man kan se det.
Kondensatoren er med til at stabilisere spændingerne, og kan absolut ikke undværes.
-SCB
Avatar billede nikolaj-s Nybegynder
29. januar 2003 - 15:26 #12
bare klip skidtet af så er der plads. hehe
Avatar billede dennism Nybegynder
30. januar 2003 - 19:36 #13
Den kan slet ik være der!.. :(