Avatar billede avest Nybegynder
29. januar 2003 - 13:51 Der er 8 kommentarer

@command([compose]) i nabo ramme

Jeg har et ramme sæt med to rammer. Meget standard.

|A|B    |
| |      |

I venstre side har jeg en disposition hvor et af punkterne er @([compose];"minform")

Dispositionen er på siden som vises i A-rammen sat til at rette alt videre til B-rammen.

Dette virker ikke. Dokumentet bliver vist som et selvstændigt vindue.

Det virker fint med at vise andre sider og oversigter i B-rammen. Men ikke et nyt dokument.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
29. januar 2003 - 16:12 #1
Definer autoframeset i form properties, 3. faneblad - på "minform".
Avatar billede maxram Nybegynder
29. januar 2003 - 16:22 #2
...eller sagt på en anden måde:
1. Åbn dit frameset.
2. Højreklik på din "A" ramme i framesettet, og vælg "Frame properties..."
3. I menuen skriver du navnet på din "B" ramme under "Default target for links in frame".

På den måde får du også mulighed for at tilføje flere @-commando'er med tiden, som så automatisk "peger" på rammen i højre side - i dit tilfælde "B" rammen.
Avatar billede avest Nybegynder
29. januar 2003 - 16:25 #3
Når jeg så trykker ESC og ja til at gemme. Lukker hele databasen.
Avatar billede avest Nybegynder
29. januar 2003 - 16:32 #4
Næh hov, hvis jeg så samtidig fjernede

@SetTargetFrame("mainwindow"); som jeg havde sat foran
@SetTargetFrame("mainwindow");@command([compose];"minform")

så virkede ESC sørme også.

Så mangler jeg bare at ESC også virker ved ved læsning og redigering af allerede eksisterende dokumenter.

Lidt i forlængelse af :
http://www.eksperten.dk/spm/310531
Avatar billede mmmtm Nybegynder
29. januar 2003 - 16:46 #5
maxram> "Default target for links in frame" er ikke 100% sikker, ved jeg af bitter erfaring.
Avatar billede maxram Nybegynder
05. februar 2003 - 23:28 #6
mmmtm> Ok. Der lærte jeg noget nyt...har ellers brugt det en del; men dog mest på www-databaser. Gælder det også fra 5.0.7 og op ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
06. februar 2003 - 08:04 #7
maxram> Det ved jeg faktisk ikke. Jeg stødte på problemet i 5.0.1 og har af ren og skær vane brugt både "Default target..." og "Autoframeset" lige siden. Så det kan sagtens være blevet rettet...
Avatar billede maxram Nybegynder
09. februar 2003 - 15:07 #8
mmmtm> Muligvis; men det er da rart at ha' dette in mente såfremt jeg får problemer senere med framesets. Tak skal du ha' !

avest> Er dit problem løst, eller hva' ?