Avatar billede orfeus Nybegynder
29. januar 2003 - 11:21 Der er 12 kommentarer

JVC THA-30

Jeg har købt en JVC THA-30, men den er ikke regions fri.
Da jeg har adgang til region 1 film (lovlige) vil jeg gerne låse den op.
Jeg fik lokket ud af sælgeren, at den kan låses op via fjernbetjeningen, men han ville have 500 bobs for det....... God timeløn.....

Er der nogen der sidder inde med denne viden?????
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 11:50 #1
Hvilken sælger er det? Bare så jeg aldrig handler der...
Avatar billede orfeus Nybegynder
29. januar 2003 - 12:45 #2
Jeg gider ikke hænge dem ud, selvom de både vil bryde loven og røvrende mig.
Det er jo deres smag i deres mund, da jeg på et eller andet tidspunkt finder oplåsningsproceduren uden at betale 500,- alligevel
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 13:09 #3
Jeg har prøvet at kigge nettet igennem, men der er ikke meget der tyder på at der findes en beskrivelse af hvordan man gør, på nettet.
Avatar billede orfeus Nybegynder
30. januar 2003 - 08:42 #4
enig, men man må da kunne finde ud af specifikationerne for den. Næsten alle de andre JVC'er har samme måde at ændre det på, men den knap, man skal holde nede findes ikke på min fjernbetjening
Avatar billede bentn Nybegynder
05. februar 2003 - 00:12 #5
Wow 500 bucks, hvor vildt!- Det kan man jo snart købe en ny for :)
Ved ikke om det kan hjælpe, men prøv at snuse lidt her,
http://www.home-cinema.com/dvd/dvdindex.htm#6.4.2
Avatar billede kadann Nybegynder
05. februar 2003 - 15:58 #6
Hvis knappen ikke findes på din fjernbetjening, kunne det jo tænkes at man ikke kan med din afspiller?

Det kan jo være at sælgeren har sagt noget forkert.
Avatar billede orfeus Nybegynder
06. februar 2003 - 07:51 #7
Doh kadann

Så faldt femøren.....eller

Det er jeg da godt klar over, men proceduren er da garanteret nogenlunde den samme for de nye afspiller, men så med en knap der er på fjerbetjeningen, hvis du forstår mig nu.
Avatar billede kadann Nybegynder
06. februar 2003 - 08:57 #8
Well, lad os se lidt logisk på det..

Hvis du ikke har været i stand til at finde noget som helst om det på nettet endnu, så kunne det jo tænkes at sælgeren har fyldt dig med lort og at der i virkeligheden ikke er en eller anden tastekombination..

I de fleste tilfælde kræver det et indgreb i afspilleren for at gøre den regionsfri, når vi ikke taler om de asiatiske udgaver som jo ikke overholder nogen regler overhovedet.

Du kan jo evt. prøve at rette henvendelse til en anden forhandler, som også har afspilleren, eller måske prøve at henvende dig til JVC for at høre hvad de har at sige.

Det lyder mere som om at sælgeren trækker dig rundt ved næsen, ved at have fortalt dig en smule om hvordan det skal gøres..
Avatar billede orfeus Nybegynder
06. februar 2003 - 12:50 #9
Det kunne være som du siger, men de sagde bare at det kunne lade sig gøre. Hvordan man gør ved de andre JVC'er har jeg fundet på nettet. Det ville være lidt underligt, at JVC ville ændre strategi lige pludselig i nogle DVD spillere og ikke andre.

De indgreb du snakker om, er MEGET produkt specifikke, som du selv siger, men flere af de store (også asiatiske) har denne fjernbetjeningsmulighed, og JVC har indtil nu og nok i fremtiden en del af den gruppe.

Problemet er nok, at modellen er ikke særlig gammel endnu.
Avatar billede orfeus Nybegynder
13. februar 2004 - 13:00 #10
Hmmm... Så må jeg da leve uden..
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. januar 2005 - 15:45 #11
Lukketid ? ?
Avatar billede orfeus Nybegynder
22. januar 2005 - 11:38 #12
Hvordan lukker jeg det skidt?????????
Har rodet rundt uden held....