Avatar billede mic... Nybegynder
29. januar 2003 - 09:10 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Reinstallering af computer

Hej,

Min "gamle" PB computer er udstyret med 2 "re_installerings_cd'er" samt en "recovery" diskette, således at jeg til hver en tid kan sætte systemet tilbage til start..

Problemet er, at jeg har været nødt til at formatere c-drevet (nemmeste vej ud af en vis virus..), hvilket har gjort at disketten ikke længere godkender min computer, og således ikke vil lade mig gen_installere systemet.

Er der nogle måder at gøre dette på.
Avatar billede di8leva Nybegynder
29. januar 2003 - 09:15 #1
kan du ikke bruge dine 2 re-installerings-cd'er ?
Avatar billede mic... Nybegynder
29. januar 2003 - 09:20 #2
nix - computeren er helt blank, så jeg er nødt til at køre det via disketten.
Avatar billede jimse Nybegynder
29. januar 2003 - 09:24 #3
Kan du ikke boote fra dine cd-er.
læg cd-en i maskinen og genstart og se om den ikke booter op på den. Det ville være normalt.
Avatar billede di8leva Nybegynder
29. januar 2003 - 09:24 #4
?
førstår ikke riktigt
computeren er blank, og det er godt før att totalt gen-installera windows.

men har du ikke en windows-CD du kan bruge? då er det ju nemt. Vad har du før 2 CD'er ?
Avatar billede mic... Nybegynder
29. januar 2003 - 09:32 #5
Jeg har ikke windows på cd - det hele ligger "pakket" på de 2 gen-installations-cd'er, som skal bootes via disketten.

Kører jeg direkte fra cd'en er det samme problem - den "godkender" ikke computeren.

Måske jeg burde spørge PB help-desk...
Avatar billede jimse Nybegynder
29. januar 2003 - 09:42 #6
Hvordan har du formatteret maskinen?
Den eneste grund der kan være til at disketten ikke godkender din maskine er at der er ændret på hardwaresammensætningen siden du fik maskinen. Evt. flere ram, anden cpu, skærmkort eller lign.
Så hvis du har lavet sådanne ændringer kan du være nødt til at ændre tilbage imens du foretager geninstalleringen. Ellers er du nødt til at få fat i programmerne på almindelige cd'ere.
Avatar billede mic... Nybegynder
29. januar 2003 - 09:55 #7
Jo - der er ændret både på RAM, sat dvd_tv kort i etc., så det kan jo nok være derfor.

Tror at jeg istedet investerer i XP, og så henter div. drivere fra PB's downloadside ....

Hvis di8leva også lige smider et svar, deler jeg pointene ud mellem jer..
Avatar billede jimse Nybegynder
29. januar 2003 - 09:58 #8
Det lyder som en god ide
Avatar billede di8leva Nybegynder
29. januar 2003 - 10:40 #9
okidokie...

lycka till
Avatar billede di8leva Nybegynder
29. januar 2003 - 10:43 #10
btw..
hvis du alla redan har en XP product key til din computer så tror jag det er lagligt att ladda ner Windows XP fra nogen server och installera, så du ikke behøver køba det før 1500:- eller hvad det nu kostar...
Avatar billede mic... Nybegynder
29. januar 2003 - 10:57 #11
Desværre har jeg ingen XP key - det var win98se der tidligere var installeret. Så under alle omstændigheder var det tid til en "opdatering" ;)