Avatar billede scoterhansen Nybegynder
28. januar 2003 - 19:42 Der er 20 kommentarer og
4 løsninger

kazaa...

hej guys:-)

jeg har lige et par sprøgsmøl ang kazaa... denne icq besked har jeg modtaget op til flere gange nu men jeg mener bare den er fake, og det er løgn, fordi de kan ikke give mig et link på denne oplysning eller nogen anden form for information! her der den

Besked som er sluppet ud.: MEGET VIGTIG.!!!

KaZaa har lavet en aftale med TeleDanmark om at udlever alt (ip adresser og trafik info) til Politiet. Bruger du KaZaa vil jeg anbefalde du ikke henter mere, ryder op på din harddisk og fjerne evt. ulovlig filer.

Oplysninger er blevet leveret til politiet den 21/01-03.

----------------------------------------------------------
hvad er jeres menning om dette, passer det?!?.....

så vil jeg også lige høre om hvordan det præsis er at man bliver snuppet på kazaa, og hvordan de gør??!... og kan man forhindre det på nogen måde?!?.....

scoterhansen
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
28. januar 2003 - 19:44 #1
Det er en hoax, altså snyd...
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
28. januar 2003 - 19:46 #2
Du behøver jo også kun at bekymre dig såfremt, du har ulovligt materiale på din computer, eller udveksler det via Kazaa.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. januar 2003 - 19:46 #3
Prøv at søge her på siden på Kazaa , så får du svar på dine spørgsmål.
Avatar billede scoterhansen Nybegynder
28. januar 2003 - 19:46 #4
kan du uddybe det lidt mere?
plz:)
Avatar billede maingano Nybegynder
28. januar 2003 - 19:47 #5
HEHEHEHE......
Du må da ha vist inden du installerede Kazaa at det er et fildelningscenter for ulovlige filer. Disse spørgsmål må du ikke forvente at få besvaret herinde da det er forbudt at hente via Kazaa. Hvad angår at de kan spore dig kan jeg kun sige TJA.... Få lortet afinstalleret og køb istedetfor originale programmer. Betaler sig bedst min ven

Main
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. januar 2003 - 19:48 #6
Det er rigtigt nok    men det har ikke noget med kazaa at gøre.
Teledk og andre har pligt til at udlevere adresser på folk efter dansk lovgivning.
Søg lidt på APG her på eksperten, de knaldede en masse kazaa bruger lige inden jul :)
Avatar billede Chewie Novice
28. januar 2003 - 19:49 #7
Avatar billede maingano Nybegynder
28. januar 2003 - 19:50 #8
Hmmm kan man ha ondt af de folk der henter via Kazaa!! De ved jo udemærket at det er ulovlige filer derinde.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. januar 2003 - 19:51 #9
Der står et meget lille og meget lidt synligt felt oppe i højre hjørne.
Det er søgefunktionen , det er altid en god idé at prøve den først , da mange spørgsmål allerede er besvaret masser af gange.
Desværre er denne søgefunktion ikke TYDELIGJORT godt nok.
Det var det jeg mente , ikke noget ondt i det.*S*
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. januar 2003 - 19:52 #10
skal lige siges at de udlevere selvfølgelig ikke adresser ud til hvem som helst.  Anti pirat gruppen fik udleveret adresser så ja det kan lade sig gøre ;)
Avatar billede scoterhansen Nybegynder
28. januar 2003 - 19:52 #11
hehheh selv;).... kazaa er ikke ulovligt i sig selv, det er bare ulovligt at anvende nogen af de muligheder der er i programmet.
men aflytter AGP kazza lite (k++)
Avatar billede scoterhansen Nybegynder
28. januar 2003 - 19:54 #12
okay jeg pakker sammen gutter, vi ses ude i fremtiden

Tak
Avatar billede dr0zie Nybegynder
28. januar 2003 - 19:54 #13
Mmm denne besked : Besked som er sluppet ud.: MEGET VIGTIG.!!!

KaZaa har lavet en aftale med TeleDanmark om at udlever alt (ip adresser og trafik info) til Politiet. Bruger du KaZaa vil jeg anbefalde du ikke henter mere, ryder op på din harddisk og fjerne evt. ulovlig filer.

Oplysninger er blevet leveret til politiet den 21/01-03.

er noget være lort efter hvad jeg har snakket med folk om fordi af får det første er det ulovligt af opgive folks iper og via den ip få information om personner/firmaer det er strengt forbudt du skal have domer anderkendelse til.

Hvis man bliver snuppet på kazaa som (Nu ingen er da de der artikler der har været i avisen de der med af de har snuppet 150 personner på edonkey ikke passer fordi at jeg læste artikelen i danmark dagen før jeg skulle til POLeN i 3 dage og samme dag da jeg angkom så jeg lige prasist den samme artikel bare på polsk at de også havde fanget 150 personner  på edonkey og de fik alle sammen samme bøde ) så jeg tror ikke på det men tilbag ehvis du skulle blvie taget på kazaa går agp ind og ser hvad du share så ser aha ham der han share nok noget ulovligt så "skaffer" de din ip + informationer via ip altså adr + nr osv. og så sender de en bøde , men det passer ikke

efter min menning  det kan være i har en anden holdning
Avatar billede maingano Nybegynder
28. januar 2003 - 19:54 #14
Hmmm hvorfor lege med ilden. Køb dog de rigtige programmer så du ikke tager nogle chancer. Kan kun sige held og lykke
Avatar billede maingano Nybegynder
28. januar 2003 - 19:56 #15
Hmmmmm denne slags spørgsmål hører vel slet ikke hjemme herinde da det ikke lige er sagen at hente denne slags ulovligheder vel!!!
Avatar billede dr0zie Nybegynder
28. januar 2003 - 19:56 #16
MMM og hvis du intet share er der "Næsten" ingen risiko af blive taget for så har de ingen bevis ligsom dem som sidder på kazaa er skiftet til kazaa-lite
Avatar billede scoterhansen Nybegynder
28. januar 2003 - 19:58 #17
dr0zie---> ang det med udleverning af ip,adr,navn osv er jo lige præsis hvad jeg mente også....

det med polen var sq lidt skummelt må jeg nok sige:S men tak alligevel
Avatar billede dr0zie Nybegynder
28. januar 2003 - 19:59 #18
Men efter http://www.antipirat.dk/home.asp så er de rent faktisk i fuld gang .

Så nu tviler jeg på af det ikke er sandt..

MEn heldigvis har jeg intet af være bange for :D
Har netop ikke noget ulovligt på pcen :D da jeg har ny pc :D og holder mig væk fra det lort der.
alt der er med ulovligt pirat shit af gøre :D
råder jer til af gøre det samme
Avatar billede maingano Nybegynder
28. januar 2003 - 20:01 #19
hvem fik point?
Avatar billede askeb Nybegynder
28. januar 2003 - 20:02 #20
det er ikke helt løgn...se http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=9&item=242957 for mere info.
Tele Danmark har været i retten og blev dømt til at de skulle lagre alle IP-adresser på KaZaA. Så laver Antipiratgruppen razzia et par gange om måneden...andet ved jeg ikke
Avatar billede dr0zie Nybegynder
28. januar 2003 - 20:02 #21
Svoterhansen ja det var skam meget skummelt jeg købte avisen og tog dne hjem og over satte det polske til dansk og sørme prasist den samme.
mener også den smame artikel var i england .. det var nok en afskrammende artikel men den virekde skam på mange..

men hvis man læser nyhederne inde på http://www.antipirat.dk/home.asp  så er de alle sammmen næsten ens
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. januar 2003 - 20:04 #22
Efter hvad jeg har læst gider APG ikke gå efter de små fisk mere, de er mere ude efter de store, men i kan nok ikke vide jer sikker ;)
Avatar billede dr0zie Nybegynder
28. januar 2003 - 20:07 #23
Nopz ... den har jeg skam også læst af de vil gå efter firmare nå men smutter fra denne spm nu ses..
Avatar billede miraculix Nybegynder
28. januar 2003 - 20:28 #24
Hvis man vil vide mere om hvad der skete i sin tid, skal man tjekke de forskellige P2P programmers fora. Der er masser af beretninger om hvad APG har haft gang i.

Derudover har Steven Snedker lavet en blændende artikel, som kan findes i hans klumme på Jubii.

Det er ikke så slemt som APG gerne vil skræmme folk til at tro, og det er nemt at plante rygter og artikler i internetmedier med løs redaktionel kontrol.