Avatar billede fiskerendk Nybegynder
28. januar 2003 - 19:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SSH Server til Windows Server

hej

jeg ville høre hvad i kunne anbefale af SSH servere/deamons til Windows Servere?

i øjeblikket køre jeg VanDuke VShell..
men ville høre om i andre har nogle gode/bedere løsninger til SSHd's!

Må meget gerne være gratis løsninger men gør heller ik noget der er pris på.

Minimums krav til kryptering er 1024bit
ved godt det er sat lidt højt men i forhold til det services som køres på serveren er det tilpas.

den behøver ikke at indholde SFTP ikke nødvendigt da ftp ik er en del af serverens services...

Vil helst ik ha i bare slønger en masse navne på SSHd's ud vil helst gerne ha nogle erfaringer med..

På forhånd tak..
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
28. januar 2003 - 20:37 #1
1024 bits? Hmmm.... mener du størrelsen på nøglepar man bruger til autentikering?
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
28. januar 2003 - 21:28 #2
1024 bits kryptering af password
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
28. januar 2003 - 22:12 #3
Symmetrisk eller asymmetrisk?

Prøv denne her: http://www.sshtools.com/
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
28. januar 2003 - 22:13 #4
Den er dog _meget_ alpha.

Du kan også installere Openssh sammen med Cygwin. Se www.openssh.org.
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
28. januar 2003 - 22:18 #5
har prøvet det der OpenSSH det virker bar hat syntes jeg...
og deres Windows version er udgået :(

ellers var OpenSSH godt.. men problemet er at det helst skal være hurtigt at nemt at sætte op på vores servere...

og helst med noget GUI på... istedet for at skulle sidde og sætte den op via CMD!
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
28. januar 2003 - 22:33 #6
men hvis du kan finde OpenSSH on Windows v3.4-3
vil jeg være meget glad...
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
28. januar 2003 - 22:38 #7
Jeg har desværre ikke lige hørt om sådan en. Beklager.

Ellers kan man muligvis sætte en tunnel på Windows 2000s indbyggede telnet service.

Det kan gøres med værktøjerne der kommer med PuTTY (plink og venner), men er omend endnu mere intermistisk.
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
29. januar 2003 - 14:06 #8
Ok jeg fandt OpenSSH 3.4-3 og en Addon pack som indeholder GUI.. så hr fået det til at virke.. nu kan jeg bruge SSH med en Kryptering på op til 4094 bit max tilfreds :D
Avatar billede trygleren Nybegynder
27. marts 2003 - 17:58 #9
fiskerendk> Hvor?!? Hvorhvorhvorhvorhvorhvorhvor?!?!?!?!?
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
23. november 2003 - 23:57 #10
?