Avatar billede hboj Nybegynder
28. januar 2003 - 18:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Send som vedhæftet fil

Jeg mangler funktionen "send som vedhæftet fil" i mine officeprogrammer.
Jeg ved fra min arbejdspc at der findes muligheden for mens man er i et dokument at gå op i filer og ned i send. Der er skulle der være 2 muligheder for at sende. Den ene som bare hedder "send til postmodtager" og den anden "send som vedhæftet fil". Det skulle bevirke at outlook åbner en ny meddelse med den aktuelle fil vedhæftet.
Håber en kan hjælpe.
Avatar billede roo104 Nybegynder
28. januar 2003 - 18:38 #1
Kører du office XP, og hvad kører de på dit arbejde ?
Avatar billede hyttemeier Nybegynder
28. januar 2003 - 18:42 #2
Jeg har den liggende her (lavede lige et dump):

http://myplace.dk/hyttemeier/send.gif

/Hyttemeier
Avatar billede hyttemeier Nybegynder
28. januar 2003 - 18:44 #3
Btw. jeg kører office 2000. Så vidt jeg husker den første hvor de lavede den funktion med at menupunkter man ikke bruger så tit gemmes væk, og kan findes ved at trykke på pilen nederst i menuen.
Avatar billede hboj Nybegynder
28. januar 2003 - 18:48 #4
Jeg kører xp hjemme og 2000 på arbejdet. Jeg har lige tjekket på mn hjemmearbejdspc som kører 2000. Der er funktionen heller ikke.
Jeg kan godt tvinge kommandoen frem i filer/send menuen men så er den ikke fremhævet.
Avatar billede hyttemeier Nybegynder
28. januar 2003 - 21:20 #5
Hvordan fremhævet mener du?
Avatar billede hboj Nybegynder
28. januar 2003 - 21:42 #6
Når jeg går ind i filer / send til og pger på pilen mod højre kan jeg se flere muligheder. Bl.a send til postmodtager. Den er farvet. Til gengæld er muligheden send til postmodtager som vedhæftet fil ikke farvet men grå som når funktionen ikke er mulig.
Avatar billede hyttemeier Nybegynder
28. januar 2003 - 21:58 #7
Hvilken outlook kører du med? Express eller "den store, m. kalender osv."
Avatar billede hyttemeier Nybegynder
28. januar 2003 - 21:59 #8
btw. du mener at dine menupunkter til at sende mail med ser ud ligesom "deltager i online møde" på mit screendump
Avatar billede hboj Nybegynder
28. januar 2003 - 21:59 #9
jeg kører den "store" outlook 2000
Avatar billede hboj Nybegynder
28. januar 2003 - 22:09 #10
ja den funktion som  hedder postmodtager (som vedhæftet fil) ser sådan ud, men ikke Postmodtager.
Avatar billede hyttemeier Nybegynder
28. januar 2003 - 22:14 #11
Hvis jeg går ind i funktioner / indstillinger og klikker på fanen Generelt er der et sted hvor man kan vælge "Send som vedhæftet fil"... Er det slået til eller fra.

Hos mig er det slået til. Hvis jeg slår det fra får jeg muligheden "Postmodtager, som tekst" i filer / send, i stedet for "postmodtager, som vedhæftet fil"

/Hyttemeier
Avatar billede jkrons Professor
28. januar 2003 - 22:15 #12
Har du installeret relevante servicepacks? Så vidt jeg husker blev denne fejl rettet i SR1.
Avatar billede roo104 Nybegynder
29. januar 2003 - 07:53 #13
Ellers hvis det er så vigtigt at kunne vedhæfte en fil så kan du bare åbne "My documents" eller hvor de nu ligger og højreklikke på dokumentet, og vælge "Send to"...