Avatar billede dex_dexter Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:09 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

netkort hvordan????

jeg har en maskine som kører corel linux og jeg vil gerne have den på netværket sammen med mine andre maskiner...

men hvordan installerer man sådan et netkort i linux????
og hvordan får man maskinen til at kunne se de andre maskiner og <->
Avatar billede fuzion Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:15 #1
prøv www.linux.com der kan du måske finde svar
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:21 #2
jeg søger en kort howto på dansk der er meget let og forstå
Avatar billede driis Nybegynder
30. oktober 2000 - 17:07 #3
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
30. oktober 2000 - 21:58 #4
ok tak til driis.
men hvad hvis min linux maskine slet ikke kan finde mit netkort hvad gør jeg så????
dialog boxen ser ikke sådan der ud
Avatar billede driis Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:20 #5
Grunden til, at dialogboksene ikke er ens, er at din version af Linux er forskellig fra den, som bruges på ovenstående link. Mht. opsætningen burde en nyere vers. af Linux automatisk kunne detecte dit netværkskort - og så skal du bare have indstillingerne på plads som IP, gateway osv., disse oplysninger burde du kunne \'hugge\' fra en af dine andre maskiner. (IP skal selvfølgelig være forskellig ;-)

Prøv dig frem, hvis der bliver problermer, må du skrive igen.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:30 #6
ellers så søg i sslug\'s arkiver, eller spørg på deres teknik liste :o) (SUVÆRENT STED)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
30. november 2000 - 22:36 #7
tak nu har jeg fundet ud af det
jeg har købt 2 3com netkort
og der var der linux drivere med så nu kører det som det skal

men tak alligevel