Avatar billede jesper_husted Nybegynder
28. januar 2003 - 12:23 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

simlocken på en nokia 3310

hvordan låser man simlocken på en nokia 3310 op
Avatar billede jensendk Nybegynder
28. januar 2003 - 12:25 #1
Send den f.eks til simlock.dk.

det kræver et datakabel og lidt software for at åbne den.. Det er billigere at sende den til simlock..
Avatar billede nixon Juniormester
28. januar 2003 - 12:30 #2
Hvis du mener hvordan du selv gør det, så skal du bruge et program og et apparat "begge kan findes på nettet, dog koster programmet muligvis nogle penge, og det vil være en fordel hvis du har lidt kenskab til PCB"

Du kan selvfølgelig også få andre til at låse den op for dig f.eks http://www.simlock.dk/ .. mener de tager 100,- ..

Hvis du ikke regner med at skulle "åbne" mere end en eller to, kan det godt betale sig at få gjordt hos andre, men hvis du har en ide om at det er noget du vil tjene penge på, er det bare at gå i gang og bygge din egen "koster ca 120,- til 200,- i dele afhængig af hvilet app. du bygger ... en fordel vil nok være at bygge en universial, da den kan unlocke de fleste tlf på market "nej ikke alle men mange"
Avatar billede jesper_husted Nybegynder
28. januar 2003 - 12:33 #3
det var nu mere om man kunne gøre det selv
"det koster jo ikke moget"
Avatar billede nixon Juniormester
28. januar 2003 - 12:35 #4
det koster ikke noget, men du er nødtil at havde de ting du skal bruge :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. januar 2003 - 14:14 #5
jeg mener at have set de kabler der skal bruges til omkring 150-175 dkr. - (men om det er et F eller et M kabel der skal bruges ved jeg ikke)
Avatar billede pfp Nybegynder
28. januar 2003 - 16:16 #6
Alternativ kunne du også sende den til mig :-)

Jeg klarer det for 100,- inklusiv opdatering til nyeste software og aktivering af Nokia 3315 funktioner. Prisen er inklusiv returporto.

/pfp
Avatar billede nixon Juniormester
28. januar 2003 - 22:10 #7
pfp .. hvad skla man bruge for et kabel "forstår godt vhis du ikke vil svare, da det sikkert kan komme til at koste 1 kunde om året eller der omkring" .. der skal jo også bruges et program ... som ikke er særlig let at få fat på..
Avatar billede pfp Nybegynder
28. januar 2003 - 22:21 #8
nixon -> Hehe nej det svarer jeg nu gerne på.

Til at fjerne sim-låsen skal man bruge et F/M datakabel. For at aktivere 3315 funktionerne skal man have softwareversion 5.47 eller derover. Har man det kan disse funktioner aktiveres med datakabel. Du tjekker din softwareversion ved at taste *#0000#

Har man ikke version 5.47 skal man først have opdateret sin software. Til det formål skal man bruge et såkaldt flasher-kabel.

Med hensyn til programmer er det nu det nemmeste at skaffe. Følgende skal/kan bruges:

Til unlocking og aktivering af 3315 funktioner: KNOK Phoenix b1
Til flashing: Rolis DCT-3 flasher 4.77

Begge kan hentes her: www.blight.dk

På blight.dk henvises der også til Nokia flash-filer.
Avatar billede nixon Juniormester
28. januar 2003 - 23:25 #9
:)