Avatar billede shitkid Nybegynder
27. januar 2003 - 18:01 Der er 24 kommentarer

svcd?

har en film som jeg ikke kan  af spille skærmen bliver grøn og cracker helt op...?

bruger power dvd til afspilning
Avatar billede tlunde Nybegynder
27. januar 2003 - 18:02 #1
du skal installere NIMO codec pakken. Hent den her: http://perso.wanadoo.fr/nimo/
Avatar billede shitkid Nybegynder
27. januar 2003 - 18:05 #2
den har jeg instaleret
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
27. januar 2003 - 18:08 #3
Avatar billede shitkid Nybegynder
27. januar 2003 - 18:10 #4
den har jeg også prøvet
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
27. januar 2003 - 18:23 #5
Prøv xvid-codec'et... http://www.xvid.org/
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
27. januar 2003 - 18:24 #6
Måske er dette link bedre... http://www.divx-digest.com/software/xvid.html
Avatar billede shitkid Nybegynder
27. januar 2003 - 18:25 #7
nope virker heller ikke
Avatar billede bentn Nybegynder
27. januar 2003 - 19:44 #8
Her 3 forslag:

1)- Hent ffdshow.
http://sourceforge.net/projects/ffdshow/

2)- Prøv et Svcd codec.
http://www.divxmovies.com/software/

3) - Hent, "Gspot"
Der kan du se hvilke codec filen er lavet med, og om du har dem installeret.
Installer så evt. manglende codec.
Ellers kør filen igennem i virtual dub med de indstillinger Gspot fortæller.
http://www.divx-digest.com/software/gspot.html

Pøj-pøj
Avatar billede shitkid Nybegynder
28. januar 2003 - 13:55 #9
er sku bange for det heller ikke virker:: og i g-spot siger den Not/Available
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
28. januar 2003 - 13:57 #10
Måske skulle du prøve at afspille filmen i et andet program end power dvd...
Avatar billede shitkid Nybegynder
28. januar 2003 - 14:02 #11
har prøvet ......winamp,the player,powerdvd,media player
Avatar billede bentn Nybegynder
28. januar 2003 - 17:44 #12
Har den kunne afspilles før?
Kunne jo også være en den er ødelagt.
Det lyder lidt mystisk...men måske der mangler lidt mere info.

Er det en svcd?
Kan du højreklikke og se info på filen, og hvad siger gspot ellers om den? mere info!
Avatar billede hermandsen Juniormester
28. januar 2003 - 17:53 #13
>>shitkid
Måske fordi filen ikke er hentet færdig (har du hentet den på nettet)!?

Media-afspillere skal bruge noget fra starten og slutningen af en film for at kunne vise indholdet. Hvis der samtidig mangler noget i midten og i stedet bare ligger nogle tilfældige bytes, så decoder den jo det, med et underligt resultat...

//hermandsen
Avatar billede shitkid Nybegynder
28. januar 2003 - 18:03 #14
den er complet det er en mpeg film og gspot siger bare n/a på video og audio
Avatar billede hermandsen Juniormester
28. januar 2003 - 18:05 #15
>>shitkid
GSpot er kun til AVI! ;)
Avatar billede shitkid Nybegynder
28. januar 2003 - 18:56 #16
nårhh så er det jo nok derfor..
Avatar billede shitkid Nybegynder
28. januar 2003 - 18:56 #17
men hvad skal i bruge af info ?`?????
Avatar billede hermandsen Juniormester
28. januar 2003 - 19:33 #18
Jeg tror det er filen der er noget galt med!

Prøv at åbne den med FlaskMPEG http://flaskmpeg.sourceforge.net/ og se hvad den siger til den...
Avatar billede shitkid Nybegynder
28. januar 2003 - 20:08 #19
den fryser bare .....
Avatar billede hermandsen Juniormester
28. januar 2003 - 20:50 #20
Slet! :)
Tror desværre ikke der er så meget andet at gøre... Kan i hvert fald ikke lige komme i tanke om en løsning, men det betyder selvfølgelig ikke at der ikke findes en løsning! ;)

Er der lyd på den når du afspiller den i PowerDVD? Prøv evt. at spole lidt i din film!
Avatar billede bentn Nybegynder
28. januar 2003 - 20:53 #21
Mit sidste bud, prøv http://www.vidomi.net/docs.php?myfaq=yes&id_cat=17&categories=Encoder+-+General+Options

og installere en DirectX 8-9 (tvivler dog)
ellers må den være i stykker.
Avatar billede bloody Nybegynder
28. januar 2003 - 21:19 #22
Prøvet Windvd 4???
Avatar billede bloody Nybegynder
28. januar 2003 - 21:20 #23
Prøvet Windvd 4
Avatar billede donjensen Nybegynder
30. marts 2003 - 01:02 #24
Jeg har faktisk næsten samme problem.
Jeg kan ikke exekvere en mpegfil der ligger i et SVCD bib.
Så bliver noget af skærmen grøn, og det hakker i lyden.
Hvis jeg derimod brænder den med nero (den er lavet som bin-fil) og den laver den til svcd (der er den udpakket bin fil) så vil min afspiller (WinDVD 4) godt afpille den? Yderst mærkeligt.
Kan man på nogen måde afinstallere alle codecs, og så installere de rigtige igen? Jeg vil godt selv oprette et spørgsmål og så gi´ point for det, hvis det ikke er passende at gøre det her. Men det er faktisk samme problem jo.