Avatar billede styler.dk Nybegynder
27. januar 2003 - 17:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

FAT32 til NFTS

davs....

Tjaa jeg starter ved bunden:

Jeg har en 60 gb HD delt i 3 drev (C,E og F)

E og F er NFTS!

og mit c drev er FAT32, og hvorfor er det så det, ja det er fordi jeg kun har en windows ME startdiskette.

Så fik jeg at vide at NFTS er bedre end FAT32!!

Så jeg installerede Partion Magic Pro 7, og lavede c drevet om til NFTS!!

Det kørte fint, den skulle genstarte - også gider den ikk at starte op, jeg prøver lige forskellige fint frem og tilbage og den gider ikke.

Jeg tager derfor min harddisk over til min far og ser om mit c drev overhovedet kunne bruges, C drevet virker fint derovre ( det skal lige siges at min far har en anden harddisk i, i forevejen, så derfor laver jeg min til slave.)

jeg kan se på c drevet at den er tom, nåår fuck det tænker jeg - jeg tager min start diskette i min computer og prøver at installere XP!

Meen det kan man jo ikke, for Windows ME startdiskette understøtter ikk NFTS!

Så nu er mit spørgsmål:

Hvordan laver jeg mit c rom drev om til FAT32, via dos??

Og kan det ikke lade sig gøre at installere Windows XP PRO DK på en NFTS drev?

Jeg sidder på min mors maskine lige nu, og har min lige ved siden af.....

hilsen Styler :D
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2003 - 17:57 #1
jo det kan du godt, smid din winxp i cd-rom drevet, og husk at sætte dit cd-rom drev som first boot device i din bios, så skulle det næsten køre af sig selv.
Avatar billede asdf12 Nybegynder
27. januar 2003 - 17:58 #2
Dette er kun hvis du ikke har noget data på din hd:
Boot op på din Me-opstartsdisk, kør fdisk, slet alle partitioner, opret nye partitioner.. genstart ... formater!
Avatar billede styler.dk Nybegynder
27. januar 2003 - 18:00 #3
kenp  ==> altså under Boot Sequence skal den stå: CDROM,A,C ?
(vil gerne være sikker)
Avatar billede styler.dk Nybegynder
27. januar 2003 - 18:01 #4
asdf12 ==> ehm, okay :D men kan man godt fdiske en disk (C)
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2003 - 18:03 #5
Styler ja det er korrekt
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2003 - 18:04 #6
styler ja du kan godt bruge fdisk på C: selv om den kan lave helt lort i det, når der er tale om ntfs drev :(
Avatar billede styler.dk Nybegynder
27. januar 2003 - 18:12 #7
kenp ==> den skriver:

Verifying DMI Pool Data
Boot from ATAPI CD-ROM:
Bootable cd not exist ???
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2003 - 18:24 #8
er det ikke en normal skrive du har?? er det en opgraderingsskive??
Avatar billede styler.dk Nybegynder
27. januar 2003 - 18:30 #9
Ehm jeg har både en opgradering og en normal :D

okay prøver den side :D
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2003 - 18:34 #10
så prøv den "normale" hvis man kan sige det om microsoft!! ;)
Avatar billede qubstar Nybegynder
27. januar 2003 - 18:36 #11
Nu har jeg så hjulpet dig over icq kan du acceptere mit svar???
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2003 - 18:38 #12
Svar givet over ICQ kan ikke accepteres, da løsninger skal gives her på eksperten!.
reglerne punkt

1.11
tildele point for en løsning der ikke er tilgængelig for alle Ekspertens brugere.

1.12
tildele point for en opgave løst uden om Eksperten (feks. opgaver løst via mail, icq eller telefon).
Avatar billede arnelars Nybegynder
28. januar 2003 - 08:41 #13
der er faktisk en anden løsning som er lettere.
første boot cdrom.
fjern partitionen og opret en ny for det kan win xp godt huske via win xp skiven og så kan du vælge om du vil bruge fat 32 eller ntfs.
her er kommandoen hvis dit c drev er fat 32 og du gerne vil have ændret det til ntfs i win xp
tryk start\programmer\tilbehør\kommando-promt
convert c: /fs:ntfs /v
win xp home edition
win xp pro.
win xperter
disse bøger koster ca. 149,- kr. stykket og du kan bestille dem på dette forlag
www.kroghsforlag.dk
håber du kan bruge det til noget.
:-)
Avatar billede styler.dk Nybegynder
29. januar 2003 - 12:56 #14
qubstar --> Du hjalp mig ikke, du kom bare med det samme foreslag som de andre har givet sååååååå,,,,,
Avatar billede styler.dk Nybegynder
25. februar 2003 - 22:10 #15
Sorry ingen af svarede kunne hjælpe mig, min harddisk var i stykker :(

har fået en ny en :)