Avatar billede juri-petz Nybegynder
30. oktober 2000 - 12:14 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

fejl 50 service på CANON LBP-8IIIR

jeg ligger inde med en canon lbp-8IIIr
som ellers fungere upåklageligt.problemet ligger i at efter at printeren har varmet op og cheket at alt er som det skal være, kommer
den ud med en fejlmelding som hedder:
50 service. derefter er det umuligt at få den
til noget som helst.er der mulighed for at jeg selv kan gå ind og fjerne denne fejlmelding, eller skal jeg ud og spendere
min halve livsopsparing på at få CANON til at servicere den.
Avatar billede handmade Nybegynder
30. oktober 2000 - 12:45 #1
Prøv at ringe til Canon og få oplyst fejlens art ud fra fejlnummeret. Det vil de godt oplyse. I øvrigt mener jeg, fejl 50 er en fejl i fiksertromlen, men jeg er ikke sikker..
Avatar billede perj Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:13 #2
Kender en med samme fejl som du har. Han fik en kammerat til at skifte \"brænderen\" (fra en anden gl. printer med fejl 52 !). Nu virker den, selv om den meddeler både fejl 50 og 52 SERVICE.
Avatar billede handmade Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:14 #3
svjv er \"brænderen\"=fiksertromlen?
Avatar billede handmade Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:15 #4
Hvis det forholder sig som ovenstående, koster det ca. 1300,- at få rep. hos Canon
Avatar billede perj Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:25 #5
> handmade. Ja, Brænderen=fiksertromlen.
Kan juri-petz ikke skaffe en brugt, er der desværre ikke andet at gøre end - \"ud til højre\".
Avatar billede perj Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:27 #6
Der er da iøvrigt mange andre end Canon\'s eget værksted der kan lave en printer som denne. Prøv dig frem, men husk, det koster typisk 500,- + moms bare for at få et tilbud på rep. Spørgsmålet er derfor om du ikke skulle finde en anden printer.
Avatar billede cyberm Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:47 #7
Smid den ud, den stinker!!
Avatar billede cyberm Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:52 #8
Glem mit svar der sider en tumpe hved siden af mig som skrev det mens jeg hvar væk
Avatar billede petercheckland Nybegynder
30. oktober 2000 - 14:39 #9
Jeg har selv denne printer. Og får til stadighed denne fejlmeddelse.

Min nabo som reparerer Canon printere har renset den et par gange, hvilket hjælper for en kort stund. (Han prøvede også én gang at skifte \"brænderen\", men tog den ud igen, da den stadigvæk kom med fejl 50.

Min løsning har været at tænde printeren før jeg tænder for computeren, da der muligvis kommer nogle signaler fra computeren via parrallel porten, som giver printeren problemer. Prøv det.

Når du får fejlmeddelse 50 plejer der at gå en halv time inden du kan starte den igen uden fejl 50.
Du kan ikke selv gå ind og fjerne fejl 50.

Og nej du skal ikke smide den ud, det er sku en ferm printer som er utrolig billig i drift, i forhold til det lort der er på markedet.

Hvis du bor i Københavnsområdet og vil give en skærv, kan min nabo eventuelt kigge på den (jeg skal dog først spørge ham).
Svar her i eksperten, så skal jeg se hvad jeg kan gøre...
Avatar billede juri-petz Nybegynder
30. oktober 2000 - 14:50 #10
hej petercheckland.
ja,jeg bor i hvidovre.
det ville være meget dejligt
hvis du ville gøre mig den tjeneste
at snakke med din nabo om mit problem.
mail mig hvis der er mulighed for at
jeg kan komme ud og få printeren checket.
hilsen juri-petz
Avatar billede juri-petz Nybegynder
30. oktober 2000 - 14:53 #11
det skal lige siges at mail adressen er:
juri_petz@mail.tele.dk
Avatar billede juri-petz Nybegynder
30. oktober 2000 - 14:55 #12
\"drenge\"....elllers tak for den gode respons
hilsen juri petz
Avatar billede juri-petz Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:19 #13
Hej peri.
Det var meningen du skulle have
haft nogle af de point
der var ude.men jeg fik åbenbart
lavet noget forkert så alle points
gik til handmade. Håber at du kan
bære over med mig hilsen juri petz
Avatar billede perj Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:31 #14
OK ;)
Avatar billede handmade Nybegynder
30. oktober 2000 - 17:01 #15
Points retur så du kan uddele igen
Mvh
http://www.eksperten.dk/spm/31081
Avatar billede jla1 Nybegynder
30. oktober 2000 - 17:32 #16
Min nabo har skrevet til mig, og siger at du har et problem med din printer.

Fejl 50 henvister til varme endheden, og dens hjælpe dele.

Når du tænder for den, kan du så høer om der er en motor der køer i ca. 1 til 2 sek. ?

Vis ja, og at den så kommer med fejl 50, så kan det hvæer at blæseren ikke køer.
Den er monteret oppe i højer bag ved, set hånden for de riller, der er over power knapen, og mærk om der kommer luft ud (meget lidt).

Det kan okså hvæer temperturmåler, der er ved at stå af, eller dens kontakter (i venster ende at den grøne varmeendhed). Den kan man tage ud ved at FØRST at slukke for printeren, så er der 4 skruger omkring den, der skal ud. (pas på den kan hvæer varm)
Tag den OP, måske vippe den frem og tilbage, meget lidt.

Se efter om der er noget skidt på de små stifter i venster ende.

Se også efter om der er riller i det grå / lyse rør.

Set den tilbage, og vent i ca 1/2 time, og så tend for den.

Den 1/2 time er fordi at den har en hukomelse omkring den fejl.

Jeg skal lige finde ud af hvad de koster til dig, men det ersådan at jeg ikke arbejde der hvor jeg kan få dem, så jeg er udsiker med priseren.

MVH jan Larsen
jan_l@vip.cybercity.dk

PS: undskyld stavefejl.
Avatar billede juri-petz Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:35 #17
Handmade....jeg må sige at du er en
utrolig fair person.Det glæder mig iøvrigt
at man får så gode svar og behandling
af jer \"gutter\". endnu en gang tak til alle der
gav mig gode råd og svar.
hilsen juri petz
Avatar billede juri-petz Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:46 #18
O.K. for ikke at lave samme \"fuck up\"
som sidst er der en der kan sige mig
hvordan jeg får uddelt point til jer
\"gutter\" uden at lave alt for meget \"ged i den\"
hilsen juri petz
Avatar billede juri-petz Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:48 #19
JLA1....
jeg skal lige prøve de ting du
skrev, så vender jeg tilbage.
ses.....juri petz
Avatar billede juri-petz Nybegynder
30. oktober 2000 - 20:14 #20
Det ser ud til at den enhed der skal
lave varmen indi fiksertromlen er død
fordi den bliver ikke varm, og der jeg
målte om der var gennemgang i det der
rør var resultatet negativt.Så det ser
ud til at det er der problemet ligger.
Avatar billede jla1 Nybegynder
30. oktober 2000 - 20:37 #21
Så er det den lampe der er inde i røret der er gået.
jeg skal nok finde en pris på sådan en, (på mit arbejde) vis du kan skifte den selv, den kan godt hvæer lidt svært at tage ud. Og man må IKKE tage på den, da den så går i stykker i løbe af kort tid, da det er en haliogenlampe.

MVH jan
Avatar billede handmade Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:49 #22
Hej juri petz!

Husk lige at gå ind på spørgsmålet nævnt højere oppe og svare et ellr andet, så du kan få dine points..
Avatar billede juri-petz Nybegynder
31. oktober 2000 - 11:17 #23
det er endnu ikke lykkedes mig at finde ud
af hvordan jeg får sendt de points jeg
skylder.......er der en der kan sige mig
hvordan jeg gør
Avatar billede jla1 Nybegynder
21. november 2000 - 19:37 #24
Så har jeg fået prisen på den lampe, og det er 500,- ex moms.
Der kan gå en time med at få den gammel ud, og sat den nye i.

MVH Jan Larsen