Avatar billede frosen_death Nybegynder
27. januar 2003 - 15:48 Der er 9 kommentarer

skift til en anden !!!! internet

Vis nu jeg har set et billiger tilbud hos cybercity...
Og man har betalt for opretelsen .. (alt). insternet - ip - switch  - ADSL modem .
(har en 1 mbit / 512 ) . hos teledanmark ..

kan man så få cybercity ind i stedet for teledanmark internet???
uden at man mister noget ved det .. og at man ikke skal til at betale de samme penge igen for at opretter der forefra???
Avatar billede ohmish Nybegynder
27. januar 2003 - 16:02 #1
Man er som reglel er bundet i 6 måneder fra oprettelsen, dvs. du skal betale abonnement for perioden ud lige meget hvad. ellers kan du nemt skifte. Ring og spørg CC hvad det koster at skifte til dem når du i forvejen har en etableret TDK 1mbit adsl linie.
Avatar billede ohmish Nybegynder
27. januar 2003 - 16:05 #2
Udstyret skal teledanmark have tilbage når/hvis du opsiger abonnementet.. men man låner automatisk udstyr hos CC gratis, der passer til den linie man bestiller.
Avatar billede hub Nybegynder
27. januar 2003 - 16:11 #3
Der skal betales 495,- til Teledanmark uanset om du har en forbindelse i forvejen og uanset hvilken ny udbyder du vælger. Det er (en blandt mange) af Teldanmarks mange skjulte afgifter der skævvrider det såkaldt frie telemarked...
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2003 - 16:53 #4
det bedste ved teledanmark er at man ikke skal betale oprettelse hvis man er kunde hos dem i forvejen (det glemmer de bare at fortælle)
Avatar billede sefnyr Nybegynder
05. februar 2003 - 04:40 #5
hub og kenp>>  Læs hvad han spørger om. Han vil droppe TDC Internet og have Cyber City. Så er det uinterresant at TDC (et eller andet) (og ikke teledanmark) tager et oprettleses gebyr lige som alle de andre udbydere gør.

Kan folk ikke lære at der er flere TDC firmaer der er meget forskellige og nogle af dem er konkurenter inden for samme branche. F.eks. leverer både TDC Internet og TDC Kabel TV internet.

Og før sammenlægningen af TDC internet og TDC fastnet (Tele Danmark) leverede de begge to konkurende ADSL produkter.

Med hensyn til om Frosen_Death kan undlade hele eller noget af oprettelsen hos CyberCity pga. at han allerede har en ADSL linie ved jeg ikke. Det er jo ikke en konvetering af telefonlinien som ved ISDN. Så vidt jeg ved, jeg har ikke fulgt med i det praktiske om hvordan ADSL fungerer.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2003 - 05:56 #6
Jeg mener at TDC ADSL kører på samme stik som ens fastnet-telefon, mens f.eks. den CC ADSL jeg har, har sit eget stik!

Så der skal på en eller anden måde en tekniker ud og lave noget, og der er kun en til at betale dette -> frosen_death!

Så der skal med 99% betales oprettelse hos CC, da de ikke kan anvende den eksisterende ADSL forbindelse.
Avatar billede hub Nybegynder
05. februar 2003 - 11:33 #7
>sefnyr, "kan man så få cybercity ind i stedet for teledanmark internet???
uden at man mister noget ved det .. og at man ikke skal til at betale de samme penge igen for at opretter der forefra??? "--Er det ikke relevant at oplyse om TDC's prispolitik som svar på et direkte spm? Det er da nærmere dine oplysninger om TDC*s interne og spegede "konkurrenceforhold", der er irrelevante. For at skære det ud i pap: uanset hvor mange stik og forbindelser der er i spørgerens hus, så skal TDC HVERGANG man ændrer noget, have 495,- for "ulejligheden" og dette er vel det centrale i spørgsmålet??
Avatar billede sefnyr Nybegynder
05. februar 2003 - 16:35 #8
Nope TDC tager da ikke penge for at lukke en forbindelse og det er jo det han gerne vil.

Thaggren>> Det kan godt være at det er et andet stik men det er den samme kobber ledning. Der bliver vist nok sat et skille filter ind så der kan køres flere slags kommunikation på samme tid (Tale og Data)

Det jeg ikke er sikker på det er om man laver en konvetering af den normale telefon forbindelse lige som man gør med ISDN. Hvis man gør det så kan det jo være at der ikke skal betales for en ny konvetering
Avatar billede hub Nybegynder
05. februar 2003 - 17:45 #9
Nej TDC tager ikke penge for at lukke en forbindelse, men skal have 495,- for at lade CC etablere en ADSL hos ham. Og det er kun den del, kunden skal betale direkte. Ialt koster det en udbyder 4700 at få adgang til det rå kobber hos TDC.