Avatar billede smorum Nybegynder
27. januar 2003 - 13:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

wireless netværk fejler .... hjææælp

heeey ....

som en helt blank nybegynder til netværk trænger jeg seriøst til noget hjælp med min opsætning.

Jeg har en Cisco SOHO77 router siddende på min Tiscali adsl forbindelse. Tilkoblet den har jeg købt mig en 3Com OfficeConnect Wirelees Gateway så jeg kan sidde hvor jeg vil :o) og være online ... og ikke skal trække mine kabler over alt ....

MEN .... problemet ligger i at få configureret skidtet ....

min router har, så vidt jeg har forstået (!?), ip nummer 192.168.1.1, og min wireless ting skal så hedde 192.168.1.2. Min pc nummer 1 skal hedde 192.168.1.3 og fremdeles med højere og højere numre for de forskellige pc'ere ...

dog virker det som om at min internet forsvinder med jævne mellemrum i op til flere timer efter jeg har installeret skidtet ... det er påkrævet med en genstart af min bærbare for at genskabe forbindelsen igen ... og det er jo ikke lige meningen .... :o(

hvad skal jeg gøre for at det kommer til at køre lidt mere optimalt ???
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2003 - 13:44 #1
prøv at gå i engeskaber for dit netkort og sikre dig at computeren ikke har lov til at stoppe netkortet for at spare strøm, det skulle hjælpe noget.
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2003 - 13:50 #2
men du har en cisco soho router! og en 3com officeconnect gateway det er da også en router???
Avatar billede smorum Nybegynder
27. januar 2003 - 13:58 #3
yeah... det var et specielt tilbud med 3com routeren som Accesspoint ... og jeg kan ikke sætte den op som primær router til adsl forbindelsen. Jeg har ikke configurationen fra Tiscali til den.

Kan det være et problem med 2 routere i netværket ??
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2003 - 14:07 #4
i princippet skulle du ikke behøve din cisco ting!!! jamen kig i vejledningen til din 3 com, der skulle det ganske vist være beskrevet simpelt, det eneste du nok skal sætte ind i den er dit brugernavn og adgangskode til tiscali
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2003 - 14:13 #5
problemet kan komme hvis du skal sætte netværk op i mellem din stationær og din bærbar, hvis den ene er koblet til den ene router og din bærbar til den anden.
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2003 - 14:15 #6
men prøv at koble din 3com router fra netværket og skriv 192.168.1.1 i adresse feltet, så skulle du gerne komme ind i din router.

Sæt den op til at køre DCHP (den skal hente ip automatisk og give ip videre automatisk)
sæt så din bærbar til at hente ip automatisk

sæt så det hele sammen igen (husk den første kommentar jeg kom med og lige at kigge på det først)
Avatar billede smorum Nybegynder
27. januar 2003 - 14:30 #7
fino ... det må jeg lige prøve i aften ... jeg har desværre ikke lige hele nettet med på arbejde *GG* ....
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2003 - 16:45 #8
hvaaaaaaaaaaaa det troede jeg ellers man lige havde :)
Avatar billede smorum Nybegynder
04. februar 2003 - 09:44 #9
nu har problemet måske løst sig selv ... :o( ....

jeg er blevet nødsaget til at flytte og får dermed en ny ADSL forbindelse... MEN der kommer til at gå 14 dage før den er sat op *snøft* ... kenp ... tak for hjælpen, jeg vil kigge på dine løsnings forslag såfremt det stadig er et problem med den nye forbindelse....

smid et svar så får du sgu pointene for ihærdig indsats :o)
Avatar billede kenp Novice
04. februar 2003 - 09:56 #10
så siger jeg mange tak :) håber du kommer i orden det nye sted
Avatar billede smorum Nybegynder
17. februar 2003 - 16:05 #11
wheeeee .... så er det lykkedes mig at komme på plads :o) og har endelig fået min nye forbindelse.... det er sgu dejligt at være online igen.

Og tak for hjælpen ... det var den strøm besparende funktion der ikke ville holde forbindelsen. Så du har fuldt ud gjort dig fortjent til pointene..

Læg lige et svar så er de dine...
Avatar billede kenp Novice
17. februar 2003 - 16:42 #12
:)