Avatar billede diller Nybegynder
30. oktober 2000 - 11:39 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Win 98 på en macintosh

Er det muligt at installere windows 98 på en macintosh?? Og hvordan gør man det......
Avatar billede friiser Nybegynder
30. oktober 2000 - 11:44 #1

Det er ikke muligt at installere win styresystemer på en mac, men det er muligt at bruger deres officepakker :)

~friiser~
Avatar billede ctv! Nybegynder
30. oktober 2000 - 12:10 #2
Diller

At installere Win98 på en Mac, ville være det samme som at sætte sit musestik ind i en stikkontakt... :-)

CTV!
Avatar billede schumacher Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:08 #3
Det kan sagtens lade dig gøre.

Du skal have fat i VirtualPC og installere det på din mac.

http://www.connectix.com

Herefter kan du installere Win98, Win NT eller sågar linux.
Avatar billede perk Nybegynder
01. november 2000 - 16:50 #4
Det er nemlig rigtigt schumacher. Jeg har selv en iMac 333 MHz, og har købt Virtual PC version 3,0 (Windows 98 medfølger).
Jeg kører homebanking, professionelle statistikpakker og andet PC software uden problemer. De nyere spil til PC kører dog ikke, jeg tror ikke VPC kan bruge Macèns grafikkort.
Avatar billede schumacher Nybegynder
02. november 2000 - 01:17 #5
perk

Når man bruger Virtual PC emuleres der en PC på iMac\'en, dvs. alting skal oversættes fra Intel til PPC kode. Derfor vil programmer der kræver mange \'kræfter\' ikke køre i fuld hastighed eg. spil. Connectix har iøvrigt valgt at emulere et langsomt pc-grafikkort, for på den måde at kunne følge med.

/ Schumacher
Avatar billede darios Nybegynder
03. november 2000 - 15:08 #6
Du kan installere VirtualPC på din Mac, men VirtualPC kræver en G3 eller G4.
Du kan gøre bruge af 99% af Windows’s muligheder bland andet Netværk og internet.
Det går bare langsom. Har du en 450 MHZ G4 virker VirtualPC lige så hurtigt som en Pentium 100 MHz.
Selve installationen foregår stort set smerteløse. Sæt CD’en i CD-rom drev og kør Intall-programmet. Programmet laver en Volum på din harddisk (max 2 GB).
Avatar billede atomas Nybegynder
04. november 2000 - 00:52 #7
En anden mulighed er PCI-kort med en windows processor, Intel eller AMD, som deler grafik- og net-kort mv med Mac\'en. Man kan skifte mellem de to systemer med en tast-kombination.
Apple lavede selv sådanne kort, jeg har en K5-100 i en Powermac 6100, med Win95.
Orangemicro laver stadig den slags kort.
Det er potentielt en hurtigere løsning end emulering, men det kræver selvfølgelig et uptodate kort.

Hilsen atomas