Avatar billede itastu Nybegynder
27. januar 2003 - 09:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Peer to Peer

Hey folks :-)

jeg er igang med at lave et peer to peer mellem mine to stationære pc´ere. Jeg har købt to netkort af samme type.
konfigureringen af den ene maskine gik glat, men den anden skaber ikke kontakt.
TCP/IP protokollen på det kort der kører fint, står der netværkskortet´s navn: TCP/IP <kortets navn> men dette fremgår ikke på den anden maskines TCP/IP?
hvad kan problemet være?
VH Itastu
Avatar billede riversen Nybegynder
27. januar 2003 - 10:01 #1
hvilke os kører du?
Du kan jo prøve at tilføje protokollen selv
Avatar billede orio Nybegynder
27. januar 2003 - 10:05 #2
Hej :o)

Det kan være at TCP/IP Protokollen ikke binder sig til netkortet.

Prøv at Oprette en ny Protokol og se om det ikke hjælper...
Avatar billede ducks Nybegynder
27. januar 2003 - 10:08 #3
Prøv at give dem samme gateway og ip (på nær efter det sidste .) Og så mener jeg du skal installere IPX protocol.
Avatar billede riversen Nybegynder
27. januar 2003 - 10:13 #4
ducks: ipx protokol er overflødig. Gateway er heller ikke nødvendig for to pc'ere at køre i netværk. Og protokollen tcp/ip skal vist installeres først ;-)
Avatar billede mickey777 Nybegynder
27. januar 2003 - 13:31 #5
Du skal selv installere protokollen. Nogle styresystemer finder selv ud af hvilke protokoler der skal installeres, mens andre skal hjælpes :-)

Jeg vil gætte på at den maskine hvor TCP/IP ikke kan ses er en windows 9x maskine...
Avatar billede itastu Nybegynder
30. januar 2003 - 08:59 #6
Tusind tak for alle jeres "input" der blev noget at tænke over:-)

Venlig hilsen Itastu