Avatar billede fnugster Praktikant
30. oktober 2000 - 11:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Billede som skal fade.

Jeg har et billede som jeg gerne vil have til at fade, fra den ene side til den anden, men hvordan klar jeg den.

Jeg bruger PhotoPaint.
Avatar billede zlog Nybegynder
30. oktober 2000 - 11:12 #1
skaf macromedia flash... :0).. der er det meget nemmere at lave animationer som f.eks. den med at fade.. :0) Du kan hente det på www.macromedia.com
... ZLoG
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. oktober 2000 - 11:14 #2
Aner ikke om det kan lade sig gøre i photopaint, men ihvertilfald Animationshop eller Image ready kan fikse det. - og så selvfølgelig flash, men så er det ikke længere \"rigtige\" billeder, men vektorgrafik.
Avatar billede fnugster Praktikant
30. oktober 2000 - 11:40 #3
Mit spørgsmål er vist misforstået.

Det er ikke en animation, men billedet skal bare blive skarpere og skarpere, fra venstre mod højre..
Avatar billede friiser Nybegynder
30. oktober 2000 - 11:45 #4

Du kan finde faderes på www.script.dk

god fornøjelse :)

~friiser~
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. oktober 2000 - 14:06 #5
Du skal da bruge PhotoShop

Photopaint, er det ikke den fra Corel? Det er godt nok længe siden!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. oktober 2000 - 14:12 #6
/friser??

Script fadere til billeder virker de ikke kun i Explorer???
Avatar billede clannads Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:55 #7
Skaf Adobe Photoshop - der kan du fade i en uendelighed.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. oktober 2000 - 23:13 #8
/fnugster

Er det et billede du vil have, der fader fra en side til en anden??? Altså ikke animation eller scripts...

Så er det en gradident du skal bruge. De laves enkelt i både Photoshop, Imageready og Paintshop Pro og Animation Shop.
Avatar billede ramforest Nybegynder
06. november 2000 - 12:44 #9
Hvis du skaffer Photoshop kan det gøres ved at gå ind i Quickmask og herefter bruge en gradient på billedet. Gå tilbage til \"normal\"mode og det der før var rødt, er nu blevet til en markering. tryk delete

Mvh

Ramforest
Avatar billede maclas Nybegynder
15. december 2000 - 14:32 #10
Jep, få fat i Photoshop, og gør evt. som ramforest foreslår, eller en af de 1000 andre måder der er at bruge gradient værktøjet på.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 02:02 #11
humdi hum...
Avatar billede akr Nybegynder
11. april 2001 - 09:54 #12
For at fade fra den ene side til den anden skal du vælge dit PAINT TOOL - dobbeltklik på det for at få din TOOL SETTING frem.

Vælg den firkantede brush og lav den i en højere pixel højde end dit billede.

Vælg farven hvid, som fill farve

Sæt TRANSPARENCY til f.eks. 50
og SOFT EDGE til f.eks. 80

Placere din mega-brush i den side af dit billede hvor du vil fade en gang og tryk igen til du er til freds.

Avatar billede lokee Nybegynder
16. maj 2001 - 02:52 #13
Nikolajdu:  Man kan da sagtens arbejde med billeder i flash uden at vektorisere dem.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. maj 2001 - 10:59 #14
lokee - Har du prøvet at fade et Bitmapbillede i Flash?? Det kan min 500 Mhz maskine ihvertilfald ikke trække, men anyway har du ret. :-)
Avatar billede lokee Nybegynder
16. maj 2001 - 12:06 #15
Nikolajdu: Ehmn, du laver da bare bitmapbilledet om til et symol? (Sådan har jeg ihvertfald gjort hele tiden - det virker finno, finno).
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. maj 2001 - 23:09 #16
alt+F4 lukker programmet. Du behøver ikke gå så drastisk til værk. Du kan nøjes med at lukke spørgsmålet.