Avatar billede klik Nybegynder
26. januar 2003 - 22:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

vis php-nyhed i Flash

Hej Eksperter!!!
Jeg har lavet et meget simpelt nyhedsscript i Php/mysql, nu vil jeg gerne vise nyhederne i Flash hvad gør jeg.

Her er phpscriptet til at vise den nyeste nyhed.

<?php
$connection = mysql_connect("localhost", "xxxxx", "xxxxxxx");
mysql_select_db("nyheder", $connection);

$result = mysql_query("select overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY id DESC LIMIT 1");

$row = mysql_fetch_array($result);
print "$row[overskrift]<br>
      $row[tekst]";
?>

hvordan får jeg den frem i Flash?
på forhånd tusind tak!
Avatar billede flashers Nybegynder
26. januar 2003 - 23:08 #1
Mener du kan hente dem ind ved at oprette 2 dynamiske tekst felter, med tilhørende variabel navne.

Og så skal du bruge LoadVariableNum, dinphpfil.php ,get
Håber det virker det fungere fint med ASP.
Avatar billede klik Nybegynder
26. januar 2003 - 23:10 #2
jeg prøver 2 sek
Avatar billede klik Nybegynder
26. januar 2003 - 23:25 #3
jeg vil gerne hente php'en ind i et text felt, det ville være lækkert hvis du kunne beskrive fremgangsmåden lidt grundigere.
Avatar billede klik Nybegynder
26. januar 2003 - 23:43 #4
please?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
27. januar 2003 - 10:34 #5
Du skal udskrive din print-funktion, så flash kan læse den:
Din overskrift skal hentes ind i flash som &overskrift og tekst skal hentes som &tekst.
Så din printfunktion skal lige ha' en omskrivning. :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. januar 2003 - 10:41 #6
Hvis du vil bruge <br> så skal du huske at slå HTML til i tekstfeltet i flash.

eller sådan her uden :

print "&_root.tekstfeltNavn=$row[overskrift\n$row[tekst]&";

Her ligger ligger dit tekstfelt i roden og med navnet "tekstfeltNavn" (uden gåseøjne)

/Nikolaj
Avatar billede klik Nybegynder
27. januar 2003 - 11:42 #7
jeg kan stadig ikke få det til at virke mit phpscript ser nu dådan ud:
<?php
$connection = mysql_connect("localhost", "xxxx", "xxxxx");
mysql_select_db("nyheder", $connection);

$result = mysql_query("select overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY id DESC LIMIT 1");

$row = mysql_fetch_array($result);
print "&_root.tekstfeltNavn=$row[overskrift\n$row[tekst]&";
?>
hvad gør jeg forkert???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. januar 2003 - 11:45 #8
hov... jeg har da misset en slut parentes...

print "&_root.tekstfeltNavn=$row[overskrift]\n$row[tekst]&";
Avatar billede klik Nybegynder
27. januar 2003 - 11:54 #9
jeg kan ikke få det til at virke, hvad er de mulige fejkilder?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. januar 2003 - 11:56 #10
Prøv din php fil af på serveren. Bare skriv nyhed.php i browseren. Så skal den gerne vise et resultat alá :

&_root.tekstfeltNavn=dav overskrift\nHej skatter skal vi mødes på lørdag&
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. januar 2003 - 11:57 #11
Og sæt gerne lidt fejlfinding på.

$result = mysql_query("select overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY id DESC LIMIT 1")or die(mysql_error());

Så fortæller mysql hvis det er der det er galt.
Avatar billede klik Nybegynder
27. januar 2003 - 12:02 #12
php'opfører sig som den skal det viser noget i den retning du beskriver, php filen hedder hent.php, hmmmm, det er sært, jeg er nød til at løbe men jeg er tilbage i aften, det er super at du gider hjælpe!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. januar 2003 - 12:05 #13
Som det er lige nu så skal du lave dit tekstfelt ude i roden og skrive "tekstfeltNavn" i 'var' feltet i propertiesboxen.

Så skulle den gerne være der.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. januar 2003 - 12:06 #14
Nåja for fanden. Vi skal jo også lige hente variablerne ind...

Skriv følgende action ind i første frame i din flash.

loadVariables("hent.php?ran="+random(9999), "");
Avatar billede klik Nybegynder
27. januar 2003 - 17:03 #15
Det virker nu, du er en ægte master!!!.\n står for linieskift ikke??, hvad betyder de to & tegn?. smider du ikke lige et svar så du kan få nogle point
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. januar 2003 - 18:03 #16
De 2 % tegn smider vi ind for at være 210% sikker på at vi får adskilft variablerne og \n står ganske rigtigt for værende linieskift.

/Nikolaj
Avatar billede klik Nybegynder
27. januar 2003 - 19:41 #17
tak for hjælpen
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. januar 2003 - 11:41 #18
No problemos amigo