Avatar billede thrill Nybegynder
26. januar 2003 - 20:53 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Køb af laser printer ?

Hvad kan anbefales af laserprinter når prisen ikke skal være for høj, men kvaliteten ok ?
Avatar billede jefa Nybegynder
26. januar 2003 - 21:05 #1
OkiPage 8P    Laser / 1200x600dpi / 2MB / 8PPM 2.658 kr. X-Data
Fundet på http://www.edbpriser.dk/ under "Hardware" -> "Printere"
Avatar billede niller02 Nybegynder
26. januar 2003 - 22:17 #2
Brother HL 1450 1200x600 / 8MB / 14 PPM 2.695 MidtData/ SHG
-også fundet på EDB-Priser. Det firma jeg arbejder i, sælger den til store firmaer rundt om i landet. Printeren virker, er tilforladelig og har ok. blækforbrug. Bedst af alt, den er super nem at skille ad.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
26. januar 2003 - 22:52 #3
Jeg er enig i vurderingen af Brother. Hvis jeg selv stod overfor at skulle have ny printer, ville det blive en Brother pga. pris/ydelses-forholdet.
Avatar billede jones_net Nybegynder
27. januar 2003 - 10:29 #4
Brother er, som før nævnt, noget af det billigste. Og til prisen er de ganske udemærkede:-)
Har købt 3 styk til venner/familie og der har ingen problemer været - de 2 var HL 1230, den sidste kan jeg ikke lige huske...

Jeg mener jeg så 1230'eren på tilbud i denne uges reklameaviser for ca. 1600,- Det er faktisk billigere end edbpriser:-)

/J
Avatar billede thrill Nybegynder
27. januar 2003 - 17:00 #5
jones_net > kan du huske hvem som havde den på tilbud ?
Avatar billede jones_net Nybegynder
28. januar 2003 - 10:24 #6
Nej, desværre ikke, men det var en af de landsdækkende kæder, så der er ikke andet at gøre, end at pløje weekendens høst af reklamer igennem (hvis de ikke er smidt ud endnu...)
Mine er væk, så jeg kan desværre ikke selv kigge efter:-(

/J
Avatar billede robotten Praktikant
29. januar 2003 - 12:17 #7
Har en Brother HL1230'er, der har kørt indtil videre ca. 2000 sider uden problemer. Men måske du skulle vælge modellen større, der har USB tilslutning, der har 1230'eren ikke. Husk også, at toneren i printeren ved køb kun er ca. ½ fuld. En ny på 6000 sider ligger i ca. 500,- (kan ikke huske det nøjagtige beløb - kan også fås som 3000 og 12000 sider)
Avatar billede lede Nybegynder
31. januar 2003 - 06:23 #8
Jeg ville vælge en af de nye Samsung printere, meget stabile, billige i indkøb, og billige i drift. Brother er udemærkede printere, men noget dyrere i drift i længden fordi man efter 10-20000 sider skal skifte tromlen som koster en formue.
Avatar billede robotten Praktikant
04. februar 2003 - 08:36 #9
lede>> ca. 30.000 sider skal der til ;)
Avatar billede robotten Praktikant
04. februar 2003 - 08:37 #10
Avatar billede jones_net Nybegynder
04. februar 2003 - 13:27 #11
20.000 print er rigtigt mange, hvis man bruger den privat!!
Jeg har i løbet af de sidste 2 år skrevet ca. 4.000 sider ud, og det er incl. 2 styk speciale opgaver, som hver måske har taget op til 500 print...

Når min printer har kørt 20.000 print, så har jeg haft den i 10 år, og til den tid snakker vi farvelasere til måske 4.000,- (hvis ikke vores papirløse samfund er slået igennem...)

Altså mener jeg ikke, at man skal se på tromlepriser, hvis printeren er til privat brug.
Firmabrug er helt klart noget andet, men så er man også interreseret i en anden printer end: "når prisen ikke skal være for høj, men kvaliteten ok"

/J
Avatar billede lede Nybegynder
04. februar 2003 - 18:09 #12
Jeg har desværre været ude for mange gange, at Brothers tromle ikke holder til 20.000 print. Det kan være mange faktorer, bl.a. det faktum at det slider på en tromle bare at tænde og slukke for printeren, så især hvis man ikke skriver så meget ud, vil den holde til langt mindre end de 20.000 sider
Avatar billede robotten Praktikant
11. februar 2003 - 14:42 #13
thrill?
Avatar billede thrill Nybegynder
11. februar 2003 - 21:59 #14
Så er jeg her igen..det er lidt af en jugle at finde den rette printer, jeg takker for jeres svar.

Så på EDBpriser at en OKI OL400 printer nu kan købes til ca. 1500.-, det er et prisfald på 43% står der :

www.edbpriser.dk/tilbehoer/tilbehoer-top10.asp?ID=1584657919

Spøgsmålet er så bare om der skal handles OKI, prisen er jo i den helt rette ende af prisskalen ?
Avatar billede jefa Nybegynder
11. februar 2003 - 22:04 #15
Det er jo lasertoner det link du lagde der.
Avatar billede thrill Nybegynder
11. februar 2003 - 22:08 #16
Du har ret! Det havde jeg ikke bemærket i farten :-/
Avatar billede jefa Nybegynder
11. februar 2003 - 22:33 #17
Vi kan alle tage fejl.