Avatar billede chc Nybegynder
26. januar 2003 - 17:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2002 konto

Jeg har just opgraderet mit Outlook 2000 til 2002. Alle mine kontor blev automatisk lagt over i 2002 men nu er jeg ikke i stand til at sende mails. Der kommer en fejlmelding der ser således ud:

Task 'mail.classicsuzuki.dk (1) - Sending and Receiving' reported error (0x80042109) : 'Outlook is unable to connect to your outgoing (SMTP) e-mail server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

Det skal siges at hvis jeg sætter samme konto på i Express er der ingen problemer.

Jeg køre men Win98.

Nogen der har set det problem før og evt. har en løsning på det?
Avatar billede htm Nybegynder
26. januar 2003 - 17:42 #1
I Outlook 2002 har du muliged for at teste indstillingerne for din mailkonto.

Funktioner -> email konti
få vist eller rediger eks... <næste>
Marker og tryk rediger

Tjek først at dine kontoindstillinger er rigtige!
Tryk så testkontoindstillinger så kan du se hvor der er den fejler!
Avatar billede chc Nybegynder
26. januar 2003 - 17:55 #2
Gjort - så siger den noget i retningen af:

Sendt test e-mail message: Unable to connect to the outgoing mail server (SMTP). Please verify the port and SSL setting for the outgoing server.

Når jeg kigger på SSL indstillingen er den som den altid har været og som den er i Express.
Avatar billede htm Nybegynder
26. januar 2003 - 17:58 #3
Og du er sikker på at smtp-serveren står korrekt?

Melder den ellers Grønt flueben i de andre ting i fanebladet opgaver under testen?
Avatar billede chc Nybegynder
26. januar 2003 - 18:02 #4
Yes alt andet end Send test e-mail message har grønt flueben!!!- og som sagt når jeg sætter kontoen op i Express virker det fint. Jeg har forsøgt med forskellige SMTP's men intet virker!
Avatar billede htm Nybegynder
26. januar 2003 - 18:15 #5
Prøv med SMTP-serveren fra din ISP eks. hvis du har TDC skal den hedder: mail.tele.dk
Avatar billede chc Nybegynder
26. januar 2003 - 18:17 #6
Det gør den også!!!
Avatar billede htm Nybegynder
26. januar 2003 - 18:20 #7
Så har jeg ingen ide! Det skal virke i Outlook

Evt. ptøv og genstart computeren eller geninstaller Outlook (igen) :-)
Avatar billede chc Nybegynder
26. januar 2003 - 18:29 #8
Det prøver jeg!
Avatar billede chc Nybegynder
20. juli 2003 - 19:55 #10
Problemet beror på en fejl hos udbyderen - er løst nu!!
Avatar billede kimc Nybegynder
02. august 2003 - 01:48 #11
chc> hvilken fejl fik du udbyderen til at rette??
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. august 2003 - 01:55 #12
Installere og starte en SMTP service/dæmon? :-)
Avatar billede chc Nybegynder
02. august 2003 - 08:21 #13
kimc - serveren havde været nede midlertidigt. Servernedbrudet faldt tilfældigt sammen med at jeg skiftede!
Avatar billede kimc Nybegynder
02. august 2003 - 11:08 #14
Spøjs, for jeg oplever nemlig præcis dén samme fejl som dig. Men kun ved brug af opkaldsforbindelse (til Mobilixinternet). Sætter jeg den samme maskine på en ADSL-forbindelse, så stryger mails'ene lystigt afsted. Og jeg syntes efterhånden at jeg har prøvet hvadsomhelst...:-(