Avatar billede k-jorgensen Nybegynder
26. januar 2003 - 17:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Counter-Strike server

Hvordan opretter jeg en server i Counter-Strike.
Gerne a-z

/Ken
Avatar billede olly Nybegynder
26. januar 2003 - 18:00 #1
Hvilket OS? Windåse eller Linux?
Avatar billede olly Nybegynder
26. januar 2003 - 18:04 #2
Filerne du skal bruge kan du finde her:

http://csplanet.no/community/download.asp

Hvis du skal sætte en server op i Linux f.eks. skal du bruge:

http://csplanet.no/files/hlds_l_3110_full.bin
og
http://csplanet.no/files/cs_15_full.tar.gz

Når du pakker dem ud står der i README filerne hvordan du gør.
Avatar billede olly Nybegynder
26. januar 2003 - 18:07 #3
Måske du kan finde hjælp her: http://www.fedespil.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=493
Avatar billede popsy Novice
26. januar 2003 - 18:13 #4
Du starter cs, trykker play cs, trykker play online, trykker create. Der skal du så vælge antal spillere, og evt. password. Maps vælges osse her.

Under advanced kan du vælge om der skal være friendlyfire osv. Der er 2 siders indstillinger.

Når dette er gjort, trykker du bare done, og du er klar til at spille.

Husk at dem der skal ind og spille med dig, skal bruge din ip adresse, + et evt. password.

God fornøjelse, jeg håber det var det her du mente :)
Avatar billede nikolaj-s Nybegynder
26. januar 2003 - 18:18 #5
skal den kører "altid" eller kun mens du sidder ved computeren ? skal du selv være med eller skal det være en dedicatet ?
Avatar billede k-jorgensen Nybegynder
26. januar 2003 - 18:49 #6
nikolaj-s: begge dele kan du hjælpe
Avatar billede nikolaj-s Nybegynder
26. januar 2003 - 19:00 #7
ja det tror jeg jeg kan.
Hvis du skal lave en hurtig server hvis du lige vil spille med vennerne en dag, skal du bare gå ind i CS, playonline, greate game. men det kører ret dårligt hvis i er mere en 2-3 stykker og hvis du ikke har hurtigt internet. men en dedicatet kører bedere, du gør næsten det samme
går ind i CS, play online, create, så vælger du at krydse feltet dedicatret af, det står i en lille boks neden under max players. så starter det som en dedicatet server. Det kører i noget der ligner et DOS vindue ude på dit skrivebord. og bagefter kan du gå ind i cs igen og joine din egen server. Min erfaring med dette er at alle får en lavere ping, især digselv og andre der er koblet til dit lokalnet.

hvis du kun skal spille over LAN gør du det samme men går ind i "LAN game" i stedet for "playonline"

skriv hvis du har nogle problemer = )
håber det hjalp dig
Avatar billede k-jorgensen Nybegynder
26. januar 2003 - 19:36 #8
okay men hvis jeg lave en dedicatet server der hvor der kommer et DOS vindue ude på dit skrivebord. kan jeg så godt spille fra den pc jeg laver det på
Avatar billede k-jorgensen Nybegynder
26. januar 2003 - 20:14 #9
nikolaj: Jeg har lavet en dedicated server. Og DOS vinduet kommer til syne. Og er min ven inde på serveren kan jeg i vinduet se hvad han skriver i spillet.

Men hvordan kicker jeg f.eks. spillere? Og hvordan ændre jeg i indstillingerne osv. Kunne forestille mig der var nogle "sætninger" ligesom f.eks. hostname, ip osv.
Avatar billede k-jorgensen Nybegynder
26. januar 2003 - 20:30 #10
Er du der? Ingen som vil hjælpe?
Avatar billede nikolaj-s Nybegynder
29. januar 2003 - 10:36 #11
ja du kan godt joine fra den samme pc som du har lavet den dedicatede server på men du skal starte cs igen og joine som om det var en andens server.

for at kicke ham skal du bare skrive kick xxxxx
x = navn på spilleren
men hvis du instalere nogle admin mods kan du gøre det på en nemmere måde men det kan jeg ikke forklare for det afhænger af hvilke admin mods du bruger.
Avatar billede k-jorgensen Nybegynder
29. januar 2003 - 15:38 #12
okay men hvi sjeg vil lave en server der bare ligger der altid, og det skal være sådan en med top15. hvordan gør jeg så
Avatar billede nikolaj-s Nybegynder
04. februar 2003 - 17:21 #13
for at serveren altid skal kunne køre kræver det at din pc altid kører.
hvis du vil have top15 skal du have installeret en admin mod der vidst bare hedder top 15 prøv at søge på google efter CS + top15 eller noget i den stil