Avatar billede dichael Nybegynder
26. januar 2003 - 16:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Log-in på Windows 2000 Adv. Server?

Kan man ikke lave autologin lige som man kan i Windows 2000 pro?
Ellers bare sætte service og programmer til at kører selvom man ikke logger på efter en genstart f.eks.?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2003 - 16:32 #1
hvad er ideen med at have en server hvis der ingen sikkerhed er? autologin = ingen sikkerhed.
Avatar billede dichael Nybegynder
26. januar 2003 - 16:35 #2
Ja hvis den står offentlig tilgængelig, men nu står den herhjemme og jeg gider ikke skulle gå op i den anden ende af huset og logge på, hvis den skulle genstarte.
I stedet for at løfte en pegefinger, så kunne du jo svare om det kunne lade sig gøre eller ej.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. januar 2003 - 16:38 #3
Det kan du sagtens, jeg vil dog ikke anbefale det, du giver dig selv massive sikkerhedsproblemer, men se har

http://www.winguides.com/registry/display.php/13/
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. januar 2003 - 16:40 #4
Her er lidt flere hvis du vil løsne yderligere op

http://www.winguides.com/search.php?guide=registry&keywords=logon&x=8&y=4
Avatar billede dichael Nybegynder
26. januar 2003 - 16:40 #5
Okay, men hvad så med at starte programmer når der ikke er logget en bruger ind? så som en FTP server og et fjernstyringsprogram mm?
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. januar 2003 - 17:04 #6
Det kan jeg ikke svare på, jeg har aldrig prøvet det selv. Den letteste måde er vel at prøve sig frem og se hvad der kan lade sig gøre. Jeg kan dog ikke forestille mig at det er et problem, hvis du sidder fysisk på serveren
Avatar billede greybear Nybegynder
26. januar 2003 - 17:28 #7
De fleste programmer der er skrevet til en server kører som en service, hvilket gør at du ikke behøves at logge ind for at skidtet kører.
Avatar billede dichael Nybegynder
26. januar 2003 - 18:30 #8
Hmm, Windows' indbyggede webserver kører ikke når jeg ikke er logget ind, det er egentlig det primære problem.
Avatar billede venturer Nybegynder
27. januar 2003 - 08:33 #9
Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor din web-server ikke kører.
Web-serveren kører som en service der hedder "World Wide Web Publishing Service", og denne skulle gerne køre helt automatisk så snart serveren er tændt hvad enten du er logget på eller ej. Se evt. din Event Log igennem for fejl der kan have relation til dette.
Dinn FTP er også en del af denne service.

Hvad angår fjernstyring, kan jeg kun anbefale dig at installere Terminal Services. Du finder den under Add-/Remove Program (Windows Components). Når du installerer den, skal du vælge "Remote Administration Mode". Så har du mulighed for at fjernbetjene (og genstarte) din server lige meget hvor du sidder.