Avatar billede dj_bobo Nybegynder
26. januar 2003 - 15:33 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

film

Hey.. hvis jeg nu har nogle film i divX format kan jeg så bare brænde dem over på en tom skive og så se dem på dvd'en?? ellers kan jeg gøre noget ved filmen først????
Avatar billede totaliorden Nybegynder
26. januar 2003 - 15:35 #1
Nogle afspillere kan afspille divx. Hvis din ikke kan det, skal du lige lave den om til en video-cd
Avatar billede dj_bobo Nybegynder
26. januar 2003 - 15:36 #2
hvordan laver jeg dem om til det???? Er det et sted jeg kan hente et program til at lave dem 0m????
Avatar billede dj_bobo Nybegynder
26. januar 2003 - 15:42 #3
titlen på filmen er *.avi men jeg ved ikke om min dvd kan køre divx... kan jeg finde ud af det uden at skulle prøve prøve brænde en cd???
Avatar billede totaliorden Nybegynder
26. januar 2003 - 15:48 #4
Ja, du kan jo prøve at kigge i manualen - Eller bare kig på afspilleren. Der skulle gerne stå et eller andet med det.

Nu ved jeg ikke om man kan lave en divx om til video-cd, men programmet Nero 5.x kan brænde video-cd'er, når du installere en plugin til den.
Avatar billede totaliorden Nybegynder
26. januar 2003 - 15:49 #5
Ellers så prøv at se om der ikke står noget om hvordan man gør på www.divx.com
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2003 - 16:02 #6
hvorfor ikke bare rippe til et andet format?
Avatar billede cyberthug Nybegynder
26. januar 2003 - 16:08 #7
hvis du bruger nero og det er en avi film du skal brænde så fylder den for meget til at være på en VCD jeg har selv haft samme problem jeg fandt to muligheder den er at dele din avi film op i to dele der bruger du et program der hedder VIRTUAL DUB det kan hentes på www.dvd.box.sk der er også en guide. den anden mulighed er at hente din film i BIN eller CUU format så er de delt op men den første metode kan sagtens lade sig gøre....
Avatar billede bentn Nybegynder
26. januar 2003 - 16:32 #8
Køb den nye KiSS DVD Player DP-450
den afspiller divx'er. :)
http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=vis&varenr=9333

Ellers skal du konventere den til (s)vcd
først.(Hvis din dvdafspiller da understøtter det format.) brug evt. programmet, TMPGEnc
- For guide SE www.vcdhelp.com
Avatar billede totaliorden Nybegynder
26. januar 2003 - 17:20 #9
Ja der var den! Det var kiss den hed - Derfor jeg ikke kunne huske den, underligt navn :)
Avatar billede bentn Nybegynder
26. januar 2003 - 18:26 #10
*KISS, er endnu mere mærkeligt, hvis du skriver slang på nettet. Der står det nemlig for: "Keep It Simple Stupid. " :)
Avatar billede razersedge Nybegynder
26. januar 2003 - 18:35 #11
KISS dvd'en er måske ikke lige at anbefale, udelukkende af denne årsag. Det er rigtigt at den afspiller DivX film, men den har nogle ret kraftige begrænsninger.

De film som skal afspilles SKAL være encodet i en Divx version som overholder ISO standarden, og det er det altså ikke alle der gør, de fleste versioner før 5.xx overholder ikke denne standard og det er en ret stor del af de tilgængelige film som er encodet i 3.xx format, desuden er det også langt fra sikkert at de fremtidige versioner vil overholde denne standard.

Så - Læs nogle grundige artikler om denne dvd-afspiller, ellers er jeg bange for du kan løbe ind i en slem skuffelse.

Jeg vil lige nævne at min viden om denne afspiller er begrænset til den artikel som er skrevet i Privat Computer nr. 1/2003.
Avatar billede dj_bobo Nybegynder
26. januar 2003 - 18:55 #12
det er jo fucking lige meget med dvd maskiner.. jeg har en.. og jeg skal ikke ud og købe en ny bare fordi den ikke kan afspille divx filer... men jeg vil lige kigge på di andre....
Avatar billede razersedge Nybegynder
26. januar 2003 - 18:59 #13
Min kommentar var lige så meget rettet mod andre læsere.
Avatar billede dj_bobo Nybegynder
26. januar 2003 - 19:00 #14
ok.. sorry så... *s*
Avatar billede bentn Nybegynder
26. januar 2003 - 19:00 #15
Det jo kun DivX-filer med codec 4 -5 den kan afspille.- ellers kan den ligse så som almindelige.- klik på linket.
Men ellers kunne man engang købe en computer der kunne tilslutte et tv, Family Net PC fra Computer City til 1999 kr. - det er jo også en løsning.
Avatar billede bentn Nybegynder
26. januar 2003 - 22:04 #16
mig og razersedge hygge snakker bare lidt :)

dj_bobo du melder bare ud, hvis der er mere.
Avatar billede kadann Nybegynder
27. januar 2003 - 13:29 #17
Hvis du vil have dine DivX-film til at køre i din DVD-afspiller er der 3 muligheder..

1 - konverter filen til VCD - VCD er, groft sagt, den digitale udgave af VHS.. filmen fylder ikke så meget, billedet er ikke en hurraoplevelse, men det er acceptabelt, efter min mening.

2 - konverter filen til SVCD - SVCD er MPG2, det samme som DVD bruger, bare i en lidt ringere udgave.. her vil du få et godt billede.. ikke DVD-kvalitet, men det lugter af det.. problemet med SVCD er at det fylder meget, så en film som f.eks. Lord of the Rings nemt kan komme til at fylde 4 CDere.

3 - konverter filen til MPG2 og brænd skidtet på en DVD, hvilket jo kræver at du har en DVD-brænder.. hvilket jeg ikke lige regner med du har. :)

Kig på dette link:

http://www.vcdhelp.com/convert

Der er en guide til hver af de ovenstående, samt links til evt. programmer du har brug for. Jeg har personligt ikke rodet med SVCD, men har lavet en del alm. VCD'ere og der har VCDhelp.com været til stor hjælp. Desuden kan du finde et program ved navn VCDeasy på:

http://www.vcdeasy.org/

Som kan lave chapters i din film, fx. hvert 5. min. så man ikke behøver at spole hele filmen igennen.. Der findes også programmer som kan smide undertekster ind, lave menuer osv. :)
Avatar billede mgn_online Nybegynder
27. januar 2003 - 14:12 #18
Hvis filmen er i mpg brænder du det bare i Nero som VCD (video cd) men hvis filmen er i .avi skal du encode det om til mpg da vcd kræver det.

Derfor downloader du www.tmpgenc.net og derfra laver du bare filmen om til mpg og så kan du brænde den i nero og se den på dvd..
Avatar billede razersedge Nybegynder
27. januar 2003 - 14:51 #19
kadann: Korrekt. Det er et ret godt alternativ - bruger det selv en hel del.

Det skal dog lige nævnes at DVD-afspilleren skal understøtte VCD/SVCD for at denne mulighed er noget værd ;)

dj_bobo: Hvilken dvd afspiller har du?
Avatar billede kadann Nybegynder
28. januar 2003 - 12:57 #20
Razersedge -

Sandt, det er dog meget få afspillere som ikke understøtter det.. sjovt nok er jeg kun stødt på dyre afspillere som ikke kan, i prisklasse med Marantz.

Jeg er så i den heldige situation at min afspiller æder alle former for mpeg, selv VCD og SVCD som ikke overholder standarderne.. den er ret ligeglad :)
Avatar billede razersedge Nybegynder
28. januar 2003 - 14:19 #21
Min afspiller æder heldigvis også det meste; vcd, svcd osv. dog med undtagelse af divx, men det tager jeg ikke så tungt :)
Avatar billede bentn Nybegynder
28. januar 2003 - 17:53 #22
http://www.vcdhelp.com/dvdplayers
Der kan du checke hvilke dvdplayer der kan afspille de forskellige formater.